معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه 20 از مشارکت 2 هزار دانش آموز این منطقه در طرح غنی سازی اوقات فراغت خبرداد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، برومند نامداری معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه 20  با بیان این خبر گفت: همزمان با تعطیلات تابستانه، 6 مرکز آموزشی منطقه 20 میزبان 2 هزار دانش آموز این منطقه بود که از مجموعه برنامه های تفریحی، آموزشی و گردشگری طرح غنی سازی اوقات فراغت مدیریت شهری استفاده کردند.
 
 وی با اشاره به اینکه پایگاه های تابستانی دانش آموزی با محوریت مساجد و پایگاه های بسيج فعالیت می کردند افزود: در تمامی ساعات این طرح، مبلغان و مشاوران مذهبی در قالب طرح نسیم بهشت، با دانش آموزان همراه بوده اند که علاوه بر رفع شبهات مذهبی، نقش اثرگذاری در شکل گیری ارتباط آنها با مساجد و آموزه های دینی داشته اند.
 
وی برپایی کارگاه های آموزشی،ایجاد تالارهای گفتمانی بین دانش آموزان و اجرای نمایش های هنری را از نقاط قوت این طرح برشمرد که با موضوع های مهارت نه گفتن، کسب و کار، خلاقیت، کمک های اولیه، پرهیز از رفتارهای پرخطر، سفالگری و...انجام شد.
 
نامداری به ویژه برنامه های تفریحی و ورزشی نیز اشاره کرد و گفت: مسابقات ورزشی در رشته های مختلف، تورهای نیم روزه ری گردی و تهران گردی، بازدید از مراکز مختلف علمی و پژوهشی از ویژه برنامه های تفریحی طرح غنی سازی اوقات فراغت برای دانش آموزان بوده است.
 
معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه 20  ادامه داد: بازدید های نیم روزه از مراکز مختلف خدماتی، اداری، تفریحی، تاریخی( شهر در دست بچه ها)، برپایی کارگاه های آموزش شهروندی متناسب با سرفصل های آموزشی امور شهری( ترافیک، خدمات شهری، ترافیک، محیط زیست، حقوق و تکالیف شهروندی و...)، برپایی دوره های آموزشی علمی( ریاضی، زبان و...) از دیگر فعالیت های طرح غنی سازی اوقات فراغت بوده که به منظور ارتقاء آگاهی های شهروندان و سوق دادن جمعیت از شهرنشینی به شهروندی و همچنین افزایش آگاهی آنها از حقوق و تکالیف شهروندی انجام شده است.
 
 طرح غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان با مشارکت شهرداری منطقه 20 و  آموزش و پرورش نواحی یک و دو شهرستان ری در فصل تابستان بر اساس تفاهم نامه این دو مجموعه برگزار شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار