رییس سازمان صنعت ،معدن وتجارت خراسان شمالی گفت: شهرک تخصصی فرش دستبافت خراسان شمالی آماده حضور سرمایه گذاران است.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بجنورد، یحیی نیکدل در بازدید مشاور وزیر صنعت ، معدن و تجارت از شهرک تخصصی فرش دستباف بجنورد افزود: خراسان شمالی با بیش از 23هزاربافنده فرش وتولید انواع دست بافته ها براساس قومیت ها وفرهنگ های مختلف گنجینه بسیار ارزشمندی ازتنوع تولید هنر ،صنعت فرش دستبافت است.

وی گفت : متاسفانه خراسان شمالی از داشتن کارگاههای تولیدی استاندارد در هنر - صنعت فرش محروم بوده وازاین پتانسیل بالای تولیدی فرش دستباف و با فرهنگ هاوقومیت های مختلف به نحو شایسته ای نتوانسته است بهره برداری نماید .

رئیس سازمان صنعت ،معدن و تجارت خراسان شمالی خاطرنشان کرد : ایجاد شهرک صنعتی و کارگاههای صنعتی و استاندارد تولید فرش دستباف در ارتقا ء شان و کرامت بافندگان عزیز و تولیدات فرش استان بسیار اثرگذار خواهد بود .

نیکدل تصریح کرد :کل اعتبارات ابلاغی ایجاد شهرک تخصصی فرش دستباف بجنورد6/27میلیارد ریال است که ازاین میزان 5/25میلیارد ریال تخصیص یافته است و هم اکنون با تلاش انجام شده کلیه اقدامات زیر بنایی شهرک تخصصی فرش دستباف اعم از آبرسانی ،برق رسانی،گاز رسانی ،زیرسازی و خیابان کشی انجام شده است و در یک ماهه جاری آسفالت این مجموعه نیز به پایان خواهد رسید.

وی خاطرنشان کرد :در سالهای 84- 85 تسهیلاتی به مبلغ 30میلیون ریالی درخصوص ایجادکارگاههای فرش دستباف پرداخت شد که این تسهیلات مشکلات این حوزه را مرتفع نکرد چرا که مشکل اصلی در بخش فرش دستباف استان تولید کننده و تولید نبوده بلکه مشکل اصلی در بخش فروش ، بازاریابی ، تولید براساس سلیقه مصرف کننده و مشتری ، شناخت سلیقه مصرف کننده وتولید براساس سفارش مشتریان است.

نیکدل گفت : در بخش تولید استاندارد سازی واحدهای تولیدی ،ارتقاء شان و منزلت بافندگان از خواسته های بافندگان میباشد که با ایجاد شهرک های تخصصی صنعت فرش دستباف این بخش میرود که حداقل در شهرستان بجنورد به سامان رسد . ام در بخش شناسایی ، ایجاد برند و بازاریابی هنوز ما راه زیادی را در پیش داریم .

وی بیان کرد: با توجه به اماده شدن شهرک تخصصی فرش دستباف بجنورد زمینه فعالیت و حضور سرمایه گذاران آماده شده است و در حال رایزنی با بافندگان ، تجار ، صادرکنندگان ، طراحان و در مجموع فعالان خوشه کامل هنر- صنعت فرش دستباف هستیم تا باحضور در این شهرک تخصصی زمینه اشتغال پایدار وتوسعه اقتصادی این تولید ارزشمند را فراهم نمائیمب/ .

برچسب ها: شهرک ، فرش ، سرمایه گذار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.