ورود 2 اپراتور اول و دوم تلفن همراه کشور به نسل‌های 3 و 4

اپراتور اول و دوم تلفن همراه کشور مجوز ارتقا پروانه ارائه خدمات تلفن همراه را برای ورود به نسل‌های 3 و بالاتر به طور رسمی دریافت کردند.

به گزارش  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ،علی اصغر عمیدیان رئیس سازمان تنظمی مقررات و ارتباطات رادیوئی درمراسم اعطای مجور ارتقا پروانه ارائه خدمات تلفن همراه به نسل‌های بالاتر خدمات ارتباطات فناوری اطلاعات را به عنوان پیشران اصلی عنوان کرد و گفت: استراتژی پهن باند در تلفن همراه و ثابت را باید ساماندهی می‌کردیم که در تلفن همراه موافقتنامه ارتقا پروانه بین دو اپراتور انجام گرفت که در صفحه باند کاربر به محض اتصال همه‌ی نیاز‌های خود را با کیفیت مطلوب دریافت می کند.

وی افزود: دربخش پهن باند تلفن ثابت، مجوز پهن باند در این بخش هم سر و سامان خواهد گرفت و برنامه‌هایی هم برای این بخش داریم.

عمیدیان در ادامه عنوان کرد: با ورود اپراتور‌ها به نسل‌های بالاتر 10 درصد افزایش در نفوذ خدمات پهن باند، به رشد 1.04 Gdp کشور کمک می‌کند و 30 درصد افزایش پهن باند 20 میلیارد دلار ارزش اقتصادی ایجاد می‌کند.

عمیدیان اظهار داشت: پس از تکشیل کارگروه و تشکیل 3 کمیته فنی و کمیته توسعه مالی و اداره و کمیته نظارتی، اپراتور دوم تلفن همراه با 38 جلسه و اپراتور‌های اول تلفن همراه که تفاهم نامه آن با تأخیر انجام شد حدود 36 جلسه کار کارشناسی فشرده تصمیم گرفته شد که تبادل تفاهم‌نامه و مجوزارتقا نسل 3 و بالاتر برای 2 اپراتور همراه کشور اعطا شود.

گفتنی است، اپراتور دوم تلفن همراه کشور تفاهم‌نامه ورود به نسل 3 و بالاتر تلفن همراه را در مرداد ماه 93 امضا و مرحله پایلوت آن راه‌اندازی شد و اپراتور اول تلفن همراه هم پس ازمذاکرات با اپراتور دوم تلفن همراه یکی و درآخرین دقایق مجوز نسل 3 و 4 را نیز دریافت کرد.

انتهای پیام/
برچسب ها: رسمی ، همراه ، ثابت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار