کارشناس سیاسی و روزنامه نگار افغان اسراییل را با در اختیار داشتن بیش از 400 کلاهک هسته ای، خطری بزرگ برای امنیت منطقه و جهان دانست.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران "محمد امین عالمی" کارشناس سیاسی و روزنامه نگار افغان روز سه شنبه گفت: رژیم صهیونیستی که به اعتراف دانشمندان هسته ای این رژیم، دستکم 400 کلاهک هسته ای را در زرادخانه های خود انبار کرده است، همواره به عنوان خطر جدی برای جهان به شمار می رود.

این روزنامه نگار افغان با انتقاد از برخورد دوگانه غرب و آمریکا با موضوع هسته ای گفت: آژانس و آمریکا در مقابل زرادخانه های هسته ای اسراییل که تحت نظارت آژانس بین المللی انرژی هسته ای نیز قرار ندارد، نه تنها چشمان خود را بسته اند بلکه از این رژیم نیز حمایت می کنند.

عالمی گفت: اگر جهان برای مهار اسرائیل اقدامات جدی و موثری انجام ندهد، فرصت را از دست خواهد داد و روزی این رژیم جعلی فاجعه جبران ناپذیری را در جهان خلق خواهد کرد.

عالمی در ادامه با برشمردن خوی تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی که چندین جنگ را در منطقه خاورمیانه طی سالهای اخیر به راه انداخته است، گفت: اسراییل اشغال نیل تا فرات را در سر می پروراند، تفکر سردمداران این رژیم بر اشغال و تجاوز شکل گرفته است از این رو وجود سلاح های هسته ای در اختیار کسانی که تفکر جنگ افروزانه دارند، بسیار خطرناک خواهد بود.

این روزنامه نگار افغان افزود:حملات وحشیانه اسرائیل به مردم بی دفاع نوار غزه به خوبی نشان داد که سرمداران رژیم جعلی اسراییل برای دستیابی به اهداف خود از هیچ گزینه نامشروعی دریغ نخواهند کرد.

وی افزود: اسرائیل در حملات خود به غزه از سلاح های غیر متعارف استفاده کرد و زنان، کودکان و سالخوردگان زیادی را به خاک و خون کشید و جهان را متاثر کرد.

این روزنامه نگار افغان گفت: اسرائیل با در اختیار داشتن صدها کلاهک هسته ای نه تنها پیمان عدم گسترس سلاح های هسته ای ˈان پی تی ˈ را امضا نکرده بلکه با عملکرد خود جهان را به تمسخر گرفته و در پی گسترش سلاح های هسته ای خود نیز می باشد.

عالمی به لزوم توجه جدی جهان به خطر اسراییل تاکید کرد و گفت جهان باید قبل از فاجعه آفرینی اسراییل، راه حلی برای خطر اسراییل بیابد.

این روزنامه نگار افغان در عین حال به ترفندهای آمریکا و اسراییل در برابر کشورهایی که با سیاست های تجاوزکارانه اسراییل مخالفت می کنند، نیز اشاره کرد و گفت: آمریکا و اسراییل، کشورهایی را که با اشغالگری و جنایات رژیم اشغالگر مخالفت می ورزند به تروریسم و حمایت از تروریسم متهم می کنند که این سیاست کهنه و نخ نما شده ای است که جهان به خوبی آن را دریافته است.
/انتهای پیام
منبع:ایرنا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.