طب اسلامی، گنجینه تندرستی + فیلم و تصاویر

طب اسلامی گنجینه تندرستی نام کتابی است که این هفته در بسته خبری کافه کتاب ویژه اخبار 21 شبکه یک سیما معرفی شد.

این کتاب که حاصل سالها تحقیق و پژوهش آقای دکتر رضا منتظر است  امروز به منبعی معتبر در طب اسلامی و سنتی تبدیل شده است.
 رضا منتظر (متولد 1349 – تهران)  متخصص، محقق و پژوهشگر طب سنتی و اسلامی و صاحب آثاری چون "طب اسلامی گنجینه تندرستی" و "طب ایرانی اسلامی در آیینه تاریخ" است.
برای معرفی این کتاب میهمان آقای دکتر درعطار خانه اکسیر شدیم.
این روزها ما برای تزئین کوچکترین دردهامون دنبال قرص و کپسول می‌گردیم اما حتما راه حل دیگری هم هست.
تا به حال شده برای تهیه دارو به جای داروخانه به عطاری برید؟!
کتاب این هفته ما درباره طب و طبابت است البته نه طب شیمیایی و مدرن بلکه طب اسلامی، گنجینه تندرستی
رضا منتظر که دانش آموخته پزشکی کلاسیک است سالهاست که اولویت خود را طب سنتی و اسلامی قرار داده و به خوبی توانسته داشته‌های علم اصیل پزشکی را در این کتاب جمع‌آوری کند.
رضا منتظر  در گفتگو با خبرنگار ادبیات باشگاه خبرنگاران گفت: متأسفانه چیزی که در ذهن  قشر تحصیلکرده و پزشکان و متخصصین ما قرار داده‌اند این است که علم پیشرفت کرد و با این ترقی و مدرنیته پزشکی جدید جای خود را از طب سنتی گرفت اما این گونه نیست همانطور که در فصل اول کتاب اشاره کردم یک کودتای طبی در اروپا و ایران رخ داد که بساط طب سنتی را تا امروز جمع کرده است.
متأسفانه بین این دو طب تابه حال هیچ مقایسهَ‌ای صورت نگرفته است و اگر کسی انجام داده است ارائه کند و این را ثابت کند که طب شیمیایی از طب سنتی برتر است و امروز نباید به طب سنتی برگشت که یک چنین چیزی تا به حال نبوده و ما تمام این شواهد و مستندات را در این کتاب آورده‌ایم .
وی در ادامه گفت: ما تاریخ طب را به معنای واقعی زیر ورو کردیم و بعضی از این کتاب‌ها را که در بازار نبود و الان هم نیست را نیز مطالعه کردیم و برای استفاده و بهره‌ بردن از آنها حتی به عضویت کتابخانه خاص درآمدیم که بتوانیم این منابع را مطالعه کنیم.
دکتر منتظر تصریح کرد: فکر می‌کردیم نگارش این اثر 6 ماه زمان ببرد اما نگارش آن 2 سال به طول انجامید ما ضمن به کار بردن منابع طب سنتی و اصیل یک‌سری ذخیره‌های ارزشمند در طب اسلامی را هم در کتاب جمع کردیم که فصلی را به خود اختصاص داد.
رضا منتظر نویسنده کتاب در ادامه افزود: فصلی به عنوان طب در کلام پیامبر اکرم (ص) و ائمه معصومین(ع) در کتاب وجود دارد و در انتها خود بحث حجامت که موضوع پایان نامه من بود که شامل "ترکیب خون" ، "اثرات درمانی قدیم و جدید "و...  فصلی از کتاب شده است و در نهایت به محصولی که در دست شماست رسیده است.
کافه کتاب پیش از ابتلا به هر گونه بیماری شما را به مطالعه این اثر ارزشمند دعوت می‌کند.


تا کتاب و کافه کتابی دیگر خدانگهدار ...

برای دیدن فیلم اینجا کلیک کنید.
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار