پایگاه اینترنتی نشنال اینترست در گزارشی مقامات امریکا را از نزدیک شدن به گروهک منافقین برحذر داشت.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران، در گزارش با اشاره به ضرب المثل "دشمن دشمن من دوست من است" آمده است: بر اساس گزارش های خبری، تعدادی از مقامات ایالات متحده و مقامات سابق در ماه های اخیر این  را شعار اتخاذ کرده اند. به نظر می رسد آنها معتقدند که  چشم انداز موضوع هسته ای حل شده و روابط حسنه با تهران چنان تهدید آمیز است که با عجله به سراغ دشمن بزرگ ایران: سازمان مجاهدین خلق- گروهک منافقین- رفته اند. 

سازمان مجاهدین خلق (گروهک منافقین) یک گروه مخالف است  که در خارج از ایران استقرار دارد، و در بیشتر سال های سه دهه گذشته در درجه اول در عراق و فرانسه  بوده است. این گروهک تا سال2012 توسط ایالات متحده  تروریستی و تا سال 2009توسط اتحادیه اروپا  سازمانی تروریستی محسوب می شد، و پس از آن از فهرست سازمان های تروریستی حذف شد. این نشان می دهد که مبارزه منافقین برای جذب پشتیبانی در غرب نسبتا موفق بوده است. 

بررسی دقیق تر گروهک منافقین  شواهدی از ماهیت مشکل ساز این گروهک را ارائه می‌دهد.  اول، این گروهک هیچ شانسی برای  قدرت یافتن در ایران ندارد. 
این گروهک هیچ شانسی برای تصاحب قدرت در ایران ندارد. گروهک منافقین  در دوران جنگ ایران و عراق از صدام حسین حمایت کرد که اولین موشک‌های اسکاد را به تهران شلیک کرده و علیه بسیاری از آن‌ها سلاح شیمیایی پرتاب نمود و باعث کشته شدن هزاران ایرانی منجمله بسیاری از غیر نظامیان شد.   دوم، آنچه که ایرانیان درک کنند، اما حامیان گروهک منافقین در آمریکا از آن چشم پوشی می کنند، سابقه گروهک منافقین در نقض حقوق بشر است. گروهک منافقین تمام شئون زندگی اعضای خود را کنترل و آنها شکنجه را می کند. برخی از این نقض حقوق بشری عبارتند از: طلاق‌های گروهی و اجباری، ضرب و شتم و شکنجه، که منجر به مرگ اعضا می شود، و سلولهای انفرادی بسیار شدید که برخی از اعضا ترجیح می دهند به زندگی خود پایان دهند تا این که در این زندان ها باشند. 
در بخشی دیگر از این گزارش آمده است (گروهک منافقین) از سال های دهه 70 در ظاهر، به یک متحد بالقوه برای غرب و اسرائیل تبدیل شده است. این سازمان منتظر است که امریکا بخاطر ترس از دشمن بزرگ خود یعنی جمهوری اسلامی ، به سراغ این گروهک برود. برای این کار، گروهک منافقین با اسرائیل همکاری کرده است 
گروهک منافقین ادعا می کند که برنامه هسته ای ایران، را منهدم خواهد کرد که همین مسئله باعث شده برخی در ایالات متحده اعتقاد پیدا کنند که به قدرت رسیدن این گروهک راه حل مناسبی برای بحران هسته ای ایران است. حتی اگر گروهک  منافقین  شانسی برای قدرت رسیدن در ایران داشت، که هرگز ندارد، به احتمال زیاد برنامه هسته ای را از بین نخواهد برد.
امریکا با حمایت از گروهک منافقین ، درس های برخی از فاجعه بار ترین اشتباهات سیاست خارجی خود در چند دهه گذشته را نادیده گرفته و به تکرار تاریخ اصرار دارد . بزرگنمایی تهدید دشمن و حمایت کورکورانه از گروه های مخالف آن به ایجاد القاعده در افغانستان منجر شده است. حمایت از منافقین نه مطابق با ارزش های آمریکایی، و نه به نفع منافع ایالات متحده است. 

انتهای پیام//
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار