به منظور ارتقاء سطح علمی آموزشی و پژوهشی دانشجویان دوره‌های دکتری دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی، سالانه در دو مقطع زمانی به متقاضیان، کمک هزینه شرکت در کنگره‌های علوم و فناوری‌های‌شناختی در خارج از کشور اعطا می‌شود.

به گزارش گروه علمی باشگاه خبرنگاران به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، ستاد توسعه علوم و فناوری‌های‌شناختی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، برای ارتقاء سطح علمی آموزشی و پژوهشی دانشجویان دوره‌های دکتری دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی، سالانه در دو مقطع زمانی به متقاضیان، کمک هزینه شرکت در کنگره‌های علوم و فناوری‌های‌شناختی در خارج از کشور اعطا می‌کند. 

در این راستا آیین نامه حمایت‌های تشویقی با عنوان «اعطای جایزه سفر دانشجویان دکتری برای ارائه مقاله در کنگره‌های منتخب علوم و فناوری‌های‌شناختی» در کمیسیون هماهنگی و اجرایی ستاد به تصویب رسید. 

لازم به ذکر است، این تسهیلات برای شرکت در کنگره‌های منتخب ستاد، به واجدین شرایط تعلق می‌گیرد. 

بر اساس این آیین‌نامه برای متقاضیان دریافت این حمایت داشتن شرایطی همچون داشتن تابعیت ایرانی، دانشجو در مقطع دکتری تخصصی و یا تخصص بالینی در حوزه‌های مرتبط با علوم و فناوری‌های‌شناختی در یکی از دانشگاه‌ها و موسسات داخلی و اجرای حداقل یک پروژه اصیل در حوزه‌های مرتبط با علوم‌شناختی و ارائه یک خلاصه مقاله مستخرج از آن به زبان لاتین در جایگاه مولف اول برای ارائه در کنگره مد نظر الزامی است. 

بر اساس این گزارش، ۱۵ مرداد ماه برای شش ماهه دوم هر سال شمسی و ۱۵ بهمن ماه برای شش ماهه اول هر سال شمسی مهلت ارسال مدارک مورد نظر است. 

همچنین، اسامی افراد پذیرفته شده حداکثر پس از یک ماه از پایان مهلت ارسال مدارک و بر اساس نظر شورای مشترک آموزش و پژوهش ستاد اعلام می‌شود. 

لازم به توضیح است، متقاضیان باید فرم تکمیل شده درخواست کمک هزینه سفر، رزومه کامل علمی، تصویر صفحه اول شناسنامه یا کارت ملی و توصیه نامه استاد راهنما در خصوص ارتباط موضوع پایان نامه دانشجو با حوزه‌های علوم و فناوری‌‌شناختی و توانایی ارائه خلاصه مقاله توسط متقاضی برای ثبت درخواست به ستاد ارسال کنند. 

این گزارش می‌افزاید، به دانشجویان پذیرفته شده کمک هزینه سفر برای شرکت در کنگره بین‌المللی اعطا می‌شود. برای حضور در کنگره در کشورهای همسایه، خاورمیانه و هند مبلغ ۹۰۰ دلار، کشورهای ژاپن، هنگ کنک، سنگاپور، تایوان و کره جنوبی ۱۶۰۰ دلار، دیگر کشورهای قاره آسیا ۱۲۰۰ دلار، کشورهای قاره اروپا و آفریقا ۱۶۰۰ دلار و کشورهای قاره اقیانوسیه و امریکا ۲۲۰۰ دلار پرداخت می‌شود. 
البته میزان جایزه با توجه به کیفیت گزارش علمی متقاضی با نظر ستاد تا ده درصد قابل افزایش است. 
این آیین نامه در ۷ ماده و ۳ تبصره در تاریخ ۲۱ تیر ماه سال جاری در کمیسیون هماهنگی و اجرایی ستاد توسعه علوم و فناوری‌های‌شناختی به تصویب رسید. 

متقاضیان برای کسب اطلاعات بیشتر و شرایط مندرج در آیین نامه به سایت ستاد راهبری توسعه علوم و فناوری‌های‌شناختی مراجعه کنند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار