رئيس انجمن مددکاران اجتماعي ايران با بيان اين که بايد براي آموزش مهارت هاي زندگي وقت بگذاريم، گفت: بايد آستانه تحملمان را بالا ببريم تا با هر شکست و شرايطي که باب ميل ما نيست، زمينه ي بروز رفتار خشونت آميز از خودمان فراهم نشود .

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، دکتر سيد حسن موسوي چلک، رئيس انجمن مددکاران اجتماعي ايران در خصوص اهميت مهارت کنترل خشم گفت: يکي از الزامات داشتن يک زندگي خوب، کسب مهارت هاي مختلف براي رسيدن به اين هدف است، يکي از مهارت هايي که در زندگي به آن نياز داريم، مهارت کنترل خشم است .

وي ادامه داد: افراد تحت عواملي در شرايطي قرار مي گيرندکه ممکن است آن ها را خشمگين کند و در چنين شرايطي ما بايد ياد بگيريم که چگونه مديريت کنيم تا اين عوامل منجر به بروز خشم در ما نشود. مراحل بروز خشم را درخودمان کنترل کنيم .

موسوي چلک با بيان اين که مهارت هاي زندگي قابل آموختن است، افزود: رفتار خشونت آميز پيامدهاي مثبتي نخواهد داشت. فردي که عامل اين نوع رفتار است و هم فرداي که خشونت را مي بيند، تحت تاثير اين حرکت قرار مي گيرد.نتيجه اين رفتارها باعث مشکل در تعامل با ديگران مي شود. آن زمان است که کسي کنارمان نخواهد ماند. از اين رو بايد ياد بگيريم که رفتار درستي با مردم جامعه داشته باشيم شايد يک جايي با رفتار خشن به هدفمان برسيم اما بدون شک هر نوع رفتار خشني آثار منفي در طرف مقابل ايجاد خواهد کرد .

وي ناکامي را مهم ترين عامل خشم دانست و اظهار کرد: گاهي اوقات يک سوء تفاهم باعث خشم افراد نسبت به ديگران مي شود،آانچه مسلم اين است که هر کدام از ما بايد بررسي کنيم که چيزهاي در اطرافمان زمينه بروز خشم را براي ما فراهم مي کند، آن ها را شناسايي و را رفع کنيم. اين نوع عوامل همواره در کنار ما است؛ اما مهم مديريت رفتار است که نگذاريم اين عوامل زمينه ساز بروز رفتار خشونت آميز در فرد شود .

رئيس انجمن مددکاران اجتماعي ايران در برنامه «ره آورد» شبکه راديويي سلامت با بيان اين که الزاما رفتار خشونت آميز، رفتار فيزيکي نيست، اظهار کرد: هر کدام از افراد بدون در نظر موقعيت هاي اجتماعي مي توانيم رفتار هاي خشني داشته باشيم؛ اما ممکن است آستانه تحمل مان تفاوت داشته باشد، هم ما در زندگي مان بدون در نظر گرفتن پايگاه و طبقه اجتماعي ممکن است تحت تاثير عوامل خشمگين شويم .



انتهای پیام /
برچسب ها: خشم ، مددکار ، اجتماع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار