موسسه آفرينش هاي هنري آستان قدس رضوي در دهه کرامت امسال 8 اثر آوايي با موضوع امام رضا(ع) و با صداي هنرمندان برجسته عرصه موسيقي منتشر مي کند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، در ميان اين هنرمندان نام هايي همچون استادان «ودود موذن زاده»، «محمدعلي کريم خاني، عليرضا افتخاري» و «عبدالحسين مختاباد» ديده مي شود.

بر اساس این گزارش استاد محمدعلي کريم خاني که نغمه زيباي «آمده ام، شاه پناهم بده.« با صداي او جاودانه شده، اين بار هنر خود را در قالب مناجات خواني ارائه کرده است و عبدالحسين مختاباد نيز پس از مدت ها اثري موسيقيايي با عنوان «نفس بهاران» بر اساس شعر اسحاق انور و با آهنگ سازي حميد اکبرزاده را توليد کرده است.

هم چنین «دخيل» نام اثري به زبان آذري و با صداي استاد «ودود موذن زاده» است که شعري از اسماعيل فرزانه را با آهنگسازي حميد اکبرزاده نغمه خواني مي کند.

مناجات خوانی قاسم رفعتي بر اساس اشعار حافظ و اثر آوايي «سلطان دل» هم اثري به زبان ترکي استانبولي است که با صداي «علي جان گورل» و با آهنگسازي «تويجان اتاباي نيازي» منتشر خواهد شد.

گفتنی است مجيد اخشابي با آلبوم «پرواز» به آهنگسازي حميد اکبرزاده و بر اساس شعري از مهدي حيدري ارادت خويش به امام رضا(ع) را در قالب هنر موسيقي ارائه کرده است.

جمشيد عزيزي هنرمند کرد زبان هم اثري با عنوان «جام گلاب» با شعري از امين شيرزادي را براي انتشار در دهه کرامت آماده کرده است که آهنگسازي اين اثر را نيز حميد اکبرزاده بر عهده داشته است.

هم چنین عليرضا افتخاري ديگر هنرمندي است که 2 اثر او با نام هاي «حضرت نور» و «زيارت» در دهه کرامت امسال منتشر مي شود.

به گزارش اين موسسه 6 اثر از مجموع اين 8 اثر آوايي در قالب آلبومي با عنوان «شمسه رضوان» منتشر خواهد شد.

انتهای پیام//

برچسب ها: موسیقی ، رونمایی ، امام ، رضا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.