سرپرست اداره صادرات معاونت صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: در سال 92 صنایع دستی تولیدی صنعتگران ایران به ارزش 112 میلیون دلار به خارج از کشور صادر شد.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بجنورد، به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی،فرزاد اوجانی در حاشیه افتتاح چهارمین نمایشگاه سراسری صنایع دستی در بجنورد با بیان اینکه بازار عمده صنایع دستی ایران عراق، افغانستان و ترکیه است، گفت: در سال 92 صنایع دستی تولیدی صنعتگران ایران به ارزش 112 میلیون دلار به خارج از کشور صادر شد.

وی در خصوص صادرات صنایع دستی به کشورهای اروپایی نیز افزود: از این رقم صادرات صنایع دستی در سال قبل بین 6 تا 7 درصد به کشورهای اروپایی شامل دانمارک، هلند، آلمان، ایتالیا و فرانسه صادر شده است.

وی ادغام دو سازمان صنایع دستی و میراث فرهنگی را یکی از دلایل مهم کاهش صادرات صنایع دستی در کشور برشمرد و گفت: با این ادغام حمایت از بخش خصوصی برای خرید و فروش صنایع دستی کمرنگ شده است.

اوجانی افزود: برای رونق صادرات صنایع دستی کشور نیاز مبرم به بخش خصوصی توانمند داریم که باید حمایت شود.

وی همچنین از برپایی نمایشگاه دائمی تخصصی صنایع دستی در استان ها خبر داد و گفت: تاکنون پرونده راه اندازی این نمایشگاه ها در 10 استان از جمله خراسان رضوی، اصفهان و اردبیل مطرح شده است.

اوجانی، حمایت معاونت صنایع دستی از متقاضیان راه اندازی نمایشگاه دایمی تخصصی صنایع دستی در استان ها را در بخش های فنی و اعتباری اعلام کرد و گفت: حمایت بانکی از متقاضیان در این زمینه تا 80 درصد است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.