ترقی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

نمایندگان به فتنه حساس هستند / شاخصه های وزیر جدید علوم از دیدگاه حزب موتلفه

عضو حزب موتلفه اسلامی گفت: حساسیت نمایندگان به فتنه ایجاب می‌کند که فرد مورد نظر برای تصدی وزارت علوم و تحقیقات از فتنه و حامیان آن فاصله داشته باشد.

"حمیدرضا ترقی" در گفتگو با خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، با اشاره به استیضاح وزیر علوم از سوی تعدادی نمایندگان مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: دلیل القای برخی افراد و رسانه‌‌ها از اقدام مجلس برای استیضاح "رضا فرجی‌دانا"  به موضع‌گیر‌ی‌های شخصی، مخفی نگه داشتن نقاط منفی دیگر و عمقی وزارتخانه علوم بوده است.

وی با بیان اینکه چنین تلاش‌هایی برای القا تفکرات موجود اهانت به مجلس است، گفت: اینکه دلیل استیضاح را جز موارد دیگر مطرح شده در صحن مجلس بدانیم، از هیچ منطق و استدلالی برخوردار نیست.

عضو حزب موتلفه اسلامی به تلاش رسانه‌های وابسته به جریان اصلاح‌طلب در جریان استیضاح وزیر علوم اشاره و تصریح کرد: بسیج کردن تمام امکانات رسانه‌ای و تهدید و اعمال فشار از سوی دولتمردان به نمایندگان مجلس از موضوعات مهمی بود که در آن مدت به وضوح مشاهده شد.

ترقی با تاکید بر اینکه رأی نمایندگان در استیضاح وزیر علوم براساس تکلیف، اعتقاد و رفع دغدغه‌های موجود در وزارتخانه متبوع  بود، گفت: حساسیت نمایندگان به فتنه ایجاب می‌کند که فرد مورد نظر برای تصدی وزارت علوم و تحقیقات از فتنه و حامیان آن فاصله داشته باشد.

وی به ویژگی‌های وزیر علوم اشاره و تصریح کرد: تسلط بر مسایل آموزش عالی، عدم وابستگی تعصبانه حزبی و گروهی، پایبندی به سیاست‌های کلان فرهنگی نظام مورد تاکید "رهبری معظم" از جمله موضوعاتی است که باید در وزیر علوم به وضوح مشاهده شود.

ترقی بیان داشت: وجود وابستگی‌های حزبی در شاکله وزارتخانه علوم و تحقیقات، محیط دانشگاه را به جولانگاه جریان‌های سیاسی تبدیل خواهد کرد. لذا باید در تربیت نسل آینده آرمان‌های اصیل نظام و انقلاب را مد نظر قرار داد تا به نوعی جوانان کشور تداوم بخش این آرمان‌ها باشند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار