رضایی‌کوچی در نطق میان‌دستور:

طرفداران سلایق مختلف سیاسی برای حفظ وحدت از بیان دیدگاه‌های افراطی پرهیز کنند

نماینده جهرم گفت: طرفداران سلایق مختلف سیاسی با توجه به شرایط حساس زمانی و حرکت‌‌های سیاسی جمهوری اسلامی ایران در معادلات جهانی برای حفظ وحدت و تعاملات سازنده از بیان دیدگاه‌های افراطی پرهیز کنند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، محمدرضا رضایی کوچی نماینده مردم جهرم در نطق میان‌دستور جلسه علنی امروز (سه‌شنبه، 4 شهریور) ضمن تسلیت فقدان حضرت آیت‌الله شب زنده‌دار جهرمی به بیت شریف آن حضرت و حوزه‌های علمیه و مردم جهرم و گرامیداشت هفته دولت اظهار داشت: با تکیه بر بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه مجلس در همه حال باید راه راست را به مجریان امور بنمایاند و در طی نمودن آن نظارت نماید، عرایضم را در سه بخش به استحضارتان می‌رسانم.
 
نماینده جهرم در ادامه افزود: تحولات در جهان اسلام و مسائل مسلمانان آزادی‌خواه در منطقه ‌ای همچون تحولات مسالمت‌آمیز یمن و مطالبات اقتصادی، سیاسی و اجتماعی فرزندان یمنی در مقابل تحرکات آمریکا و انگلیس و فرانسه و شورای عالی خلیج فارس برای سرکوب خواسته‌های طبیعی مردم توسط شاخه یمنی القاعده، تحولات عراق و تقویت عوامل ناامن کننده این کشور و مقاومت مردم غزه و تلاش برای انتقال پرونده جنگ غزه از قاهره به شورای امنیت و خنثی کردن مقاومت مردم فلسطین از طریق این شورای حامی اسرائیل، پرونده جمهوری اسلامی ایران و اقدامات دیپلماسی برای دستیابی به توافق جامع هسته‌ای با 5+1 در مقابل تلاش آشکار و سازمان‌دهی شده آمریکا برای ادامه تحریم‌ها و جایگزینی اتهامات واهی حقوق بشری به جای پرونده هسته‌ای و صدها نمونه دیگر از این نشان از سیاست‌های استعماری ضد انسانی و عدم صداقت امریکا و هم‌پیمانان اوست.
 
رضایی‌کوچی بیان داشت: ما را بر سر این مسئله مصر می‌کند که به دولت محترم عرض نماییم که باید سیاست‌های کلی ترسیم شده توسط مقام معظم رهبری در دیدار با سفرای ایرانی در سراسر دنیا را نصب‌العین قرار دهند و توجه بیش از حد به مذاکرات خارجی نداشته باشند.
 
وی ادامه داد: در مذاکرات با تکیه بر توان داخلی دولت محترم باید با مدیریت صحیح منابع کشور برای خروج از رکود اقتصادی و کاهش تورم همت‌‌ها را مضاعف کنند. باید شرایط اقتصادی بخش عمده‌ای از جمعیت شهری و روستایی به گونه‌‌ای است که لازم است دولت حرکت اقتصادی کشور با تلاش گسترده‌تری پیش برود.
 
نماینده مردم جهرم تأکید داشت: نمایندگان و دولت به خوبی واقف‌اند دریافت یارانه 45 هزار تومانی در روستاها و شهرهای کوچک یکی از نیازهای روزمره زندگی مردم را پوشش می‌دهد و این بیانگر مشقت سرپرست خانوار در تأمین معاش زندگی است.
 
وی ادامه داد: دولت مستحضر است که بحران آب در کشور و چند استان به طور خاص وارد مرحله جدیدی شده است. خشکسالی‌های پیاپی در 12 سال گذشته، خشکیدن چاه‌ها در استان فارس به ویژه در شهرهای جنوبی و شرقی استان، کشاورزی معطل مانده در راه تأمین منابع است و کشاورزان را زمین‌گیر کرده است.
 
رضایی کوچی اظهار داشت: درد بی‌آبی به تنهایی بر کشاورز زحمت‌کش گران است و عدم برنامه‌ریزی جامع مدیریت مطلوب بر عواملی چون هزینه تولید محصولات کشاورزی و خرید تضمینی محصولات، اعتبارات برای ساخت سد و مهار آب‌های روان و اختصاص صندوق بیمه جهت حمایت از کشاورزان در مقابل خسارات ناشی از سرما‌زدگی و باز پرداخت تسهیلات بانکی کشاورزان را خسته و مأیوس کرده است.
 
نماینده مردم جهرم در ادامه افزود: ضمن تقدیر از خدمات دولت به نمایندگی از حوزه انتخابیه‌ام درخواست می‌نمایم دولت جهت نجات بخش کشاورزی از خطر نابودی حتمی همچنین از سرگیری فعالیت‌های طولانی که سرعت‌بخشی را در مراحل تکمیلی پروژه‌های این استان که دغدغه بزرگ ما و مطالبه مردم است، اقدام عملی و تدبیر جدی به خرج بدهند.
 
وی تصریح کرد: در عملیات اجرایی و تکمیلی راه‌آهن شیراز-جهرم- لار- بندرعباس و جاده ترانزیتی نصیر و اقدامات به عمل آمده با وزارت راه و شهرسازی تسریع نماید.
 
رضایی کوچی اظهار داشت: در تخصیص اعتبارات آب شرب بخش‌های روستاهای سیماکان، مرکزی و کردیان تسریع و همچنین در خصوص تأمین آب شرب شهر جهرم و سد سلمان فارسی که تاکنون 45 درصد پیشرفت داشته است اقدام جدی صورت پذیرد.
 
نماینده مردم جهرم بیان داشت: با توجه به اجرای 50 درصد پروژه بیمارستان 240 تخته‌خوابی جهرم لازم است با تخصیص اعتبارات بیشتر جهت تکمیل بیمارستان فرآیند ساخت و راه‌اندازی این مهم تسریع گردد.
 
وی در پایان خاطرنشان کرد: از طرفداران سلایق مختلف سیاسی درخواست دارم با توجه به شرایط حساس زمانی و نقش مهم حرکت‌‌های سیاسی جمهوری اسلامی ایران در معادلات جهانی برای حفظ وحدت و تعاملات سازنده از بیان دیدگاه‌های افراطی تحت فرماندهی ولی امر مسلمین همت نمایند تا امانت حکومت اسلامی را به دست صاحب اصلی‌اش بسپاریم.

انتهای پیام/

برچسب ها: سلایق ، وحدت ، افراط
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار