مدیرکل تعزیرات حکومتی استان اردبیل از تشکیل پرونده‌های متعدد گران‌فروشی در فروش عسل با عنوان عسل ناب دامنه‌های سبلان به قیمت هر کیلویی 100 هزار تومان خبر داد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران ،حسین نجف‌زاده، اظهار کرد: هر چند در آیین دین اسلام به اهمیت مصرف عسل و خواص بسیار مناسب آن تاکید شده اما برخی از افراد از فضای موجود سوءاستفاده می‌کنند تا به نام عسل طبیعی با گران‌ترین نرخ آن را به مسافران عرضه کنند که به هیچ وجه این قیمت‌ها واقعی نیست.

وی از هموطنان و مسافران خواست از خرید شهد عسل که اغلب تقلبی هستند، اجتناب کرده و عسل موم‌دار خریداری کنند و در خرید نیز حتماً از مراکز داخل شهر و معتبر اقدام لازم را انجام دهند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان تصریح کرد: اگر هموطنان می‌خواهند عسل بسته‌بندی نیز تهیه کنند باید این عسل استاندارد و تولید کارخانه‌های معتبر باشد تا به عناوین مختلف در این زمینه عسل تقلبی ارائه نشود.

نجف‌زاده در بخش دیگری از سخنان خود گفت: پرونده‌ای را تشکیل دادیم که به نرخ 100 هزار تومان به نام عسل طبیعی به فروش رسیده در حالی که در تولید عسل قطعاً از شکر و دیگر افزودنی‌های مجاز استفاده می‌کنند و محال امر است که در بازار عسلی را تهیه کنیم که بدون این افزودنی‌ها تولید شده باشد.

وی افزود: نباید به تبلیغات دروغین و خلاف واقع در این زمینه بها داده و توجه کنیم بلکه بهتر است عسل سبلان را از افراد خوشنام و مغازه‌های صاحب پروانه خریداری کرده و هرگز از دست‌فروش‌ها و عسل فروشی‌های کنار جاده‌ها در این زمینه خریدی نداشته باشیم.

گزارشی از تخلف روغن پالم ارائه نشده است

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان اردبیل بیان کرد: در استان اردبیل هیچ گزارشی از مصرف روغن پالم در کارخانه‌های لبنیات ارائه نشده و واحدی که به نام فرآورده‌های لبنی متخلف شناخته شده جرمش متفاوت از این موضوع بوده که به 301 میلیون ریال جریمه محکوم شده است.

نجف‌زاده اضافه کرد: در یک فرجه زمانی یک ماهه که این موضوع مطرح شده پرونده‌ای در این رابطه گزارش نشده و به نظر می‌رسد این موضوع صحت و عینیت در کارخانه‌های لبنی استان ندارد.

انتهای پیام/م
برچسب ها: اردبیل ، تعزیرات ، عسل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.