متاسفانه با گذشت 6روز از مرگ یک راس گوزن زرد ایرانی در باغ وحش خرم آباد هیچ یک از مسولان ستانی واکنش به آن نشان نداده اند.

به گزارش خبرنگار محیط زیست باشگاه خبرنگاران ،این گوزن زرد نر ایرانی  که در باغ وحشی در خرم آباد نگهداری می شد در تاریخ ۹۳/۵/۲۴ از ناحیه کتف سمت راست مجروح و پس طی ۵ روز مراحل درمان در تاریخ ۹۳/۵/۲۹ بر اثر شدت جراحت تلف گردید.

کلیه شواهد حاکی از سوراخ شدن بدن این گوزن زرد بر اثر برخورد گلوله و مرگ حیوان بر اثر عفونت و خونریزی در محل برخورد گلوله می باشد اما تاکنون انگیزه ی شلیک  به این گوزن  ومصببین آن مشخص نشده است.

بنابر این گزارش این گوزن 8ساله  یک سال قبل بصورت امانت از طرف اداره کل حفاظت محیط زیست استان لرستان به باغ وحش خرم آباد تحویل شده بود.

درحالیکه گوزن زرد ایرانی در طبیعت ایران منقرض شده است و تعداد کمی از آن در مناطق تحت مدیریت نگهداری می شود مرگ این  گوزن آسیب  جبران ناپذیری به ذخیره ژنتیکی آن وارد می کند.

شایان ذکر است تاکنون هیچ کدام از مدیران استانی محیط زیست واکنشی به این اتفاق نشان نداده اند و تلاش باشگاه خبرنگاران برای مصاحبه تاکنون بی نتیجه مانده است .
انتهای پیام/
برچسب ها: گوزن زرد ، خرم آباد ، تلف ، شلیک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار