ملت عراق، اکنون برای بقا با داعش و خلافت اسلامی سلفی و متوحش آن، در حال نبرد است، و برای آنکه در این جنگ به پیروزی برسد، باید میزان توان داعش را بشناسد و از آن مطلع باشد

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از "پایگاه اطلاع رسانی عراق"؛ اگر بگوئیم که شناخت دشمن و بویژه شناخت حجم قدرت و توان آن، نیمی از راه رسیدن به پیروزی است، مبالغه نکرده ایم؛ در واقع، تا زمانی که از میزان خطر و قدرتی که با آن مواجه هستیم را به طور دقیق مطلع نباشیم، امکان مشخص کردن میزان تلاش لازم جهت نابودی دشمن وجود نخواهد داشت.

ملت عراق، اکنون برای بقا با داعش در حال نبرد است، و برای آنکه در این جنگ به پیروزی برسد، باید میزان توان داعش را بشناسد و از آن مطلع باشد.

مسلما، دست یافتن به چنین شناختی، بدون حساب و کتاب محقق نمی گردد، بلکه این مهم، از طریق تلاش اطلاعاتی متراکم و موثق در خصوص واقعیت، از نزدیک است.

آمریکا بواسطه توانایی بالای خود، این اطلاعات را در  اختیار دارد؛ معاون مشاور امنیت ملی آمریکا، بن رودس می گوید: خطر سازمان داعش نسبت به شش ماه پیش بیشتر شده است. اکنون داعش بر مناطق گسترده ای در سوریه و عراق تسلط دارد؛ مناطقی که داعش برآن تسلط دارد، بنا به گفته دبیر کل سازمان ملل، نه ملیون نفر و یا به گفته روزنامه انگلیسی، چهار ملیون نفر را شامل می شود. همچنین، یک دیپلمات بزرگ در منطقه می گوید: داعش، اکنون، پس از اسرائیل، بزرگترین قدر نظامی در خاورمیانه به حساب می آید و این گروه تروریستی از این توان برای تحقق اهداف خود به بدترین شکل استفاده می کند و عملا مرز میان عراق و سوریه را لغو کرده اند و حرمتی بردولت های موجود و مرزهای آن، قائل نیست که این خطر بزرگی برای موجودیت این دولت ها به شمار می رود. از آنجایی که عراق قلب دولت های عربی خاورمیانه به حساب می‌آید، بنابراین، عراق باید اولین میدان نبرد با داعش باشد؛ اگر عراق بتواند داعش را تار و مار کند، هیچ پایگاهی برای آن ایجاد نخواهد شد و چنانچه در تحقق این مهم موفق نباشد، نتیجه برعکس خواهد شد. 

بنابراین، بسیار مهم است که ملت عراق با یکدیگر، همبستگی داشته باشند و در مقابل داعش، با یکدیگر متحد شوند.

همچنین باتوجه به اینکه تلاش های عراق به تنهایی کافی نخواهد بود و عراق از جانب تمام دنیا با داعش می جنگد، تلاش های بین المللی باید با تلاش های ملت عراق پیوند یابد. 



انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار