شهردار منطقه 21 در نشست خبری امروز گفت: با حادثه اخیر سقوط هواپیما در این منطقه پیگیر انتقال فرودگاه مهرآباد به فرودگاه امام خمینی (ره) هستیم.

به گزارش  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، مصطفی سلیمی در ابتدای این نشست خبری بیان داشت: منطقه21دارای 51کیلومتر مساحت و پنجمین منطقه از نظر وسعت در میان مناطق دیگر است و در غربی‌ترین نقطه پایتخت واقع شده است منطقه‌ای که 30درصد آن در اختیار صنایع است و 70درصد مسکونی، بالغ بر 2800 کارخانه و کوچک و بزرگ در آن فعالیت می‌کنند. و منطقه 21 را به صنعتی‌ترین منطقه پایتخت تبدیل کرده است.

*پیگیر انتقال فرودگاه مهرآباد به فرودگاه امام خمینی (ره) هستیم

شهردارمنطقه21 با اشاره به حادثه سقوط هواپیمای اخیر افزود: حادثه سقوط هواپیما در خیابان شیشه مینا بسیار دلخراش و ناگوارا بود به طوری که بیش از 40تن از هموطنان ما در این حادثه جان خود را از دست دادند و این‌ تنها بخشی از مشکلات این فرودگاه برای ساکنین این منطقه است. آلودگی صوتی، سقوط قطعات هواپیما بر سر منازل شهروندان نیز از مشکلات اساسی فرودگاه مهرآباد است و ما همچنان پیگیر انتقال فرودگاه مهرآباد به فرودگاه امام خمینی (ره) هستیم.

*کاشت 500 هزار درخت از سال گذشته


وی ادامه داد: در حوزه فضای سبز منطقه 21 دارای پتانسیل بالایی است به طوری که در گذشته در این منطقه201 هکتار فضای سبز وجود داشت حال ‌آن که این عدد 2 برابر شده و سرانه فضای سبز منطقه به ازای هر یک نفر به 48متر مربع رسیده است ما در منطقه21 طی یک سال و نیم تعداد 500 هزار اصل درخت را در معابر عمومی، زمین‌های بایر، پادگان‌ها، کارخانه‌ها و منازل مسکونی کاشته‌ایم که این خود آمار قابل توجهی است.

مصطفی سلیمی افزود: در حوزه حمل و نقل عمومی اقدامات خوبی صورت پذیرفته است به طوری که تقاطع‌های غیر هم سطح بلوار گل‌ها، مرمت و ترمیم پل کن،  و سایر پروژه‌های عمرانی و ترافیکی منطقه باعث شده است که بار ترافیکی این منطقه باتوجه به موقعیت کدیکور بودن غرب پایتخت را کاهش داده است.

همچنین پروژه کاروانسرای سنگی یک و دو را در دست اقدام داریم که 60درصد فیزیکی کار به اتمام رسیده است و 100درصد املاک این طرح تملک گردیده و امیدواریم این طرح تا پایان سال به بهره برداری برسد.

شهردار منطقه21تأکید کرد: با توجه به افزایش بودجه شهرداری به 120 میلیارد و اتمام پروژه‌های  عمرانی و ترافیکی منطقه از بودجه مذکور سهم بیشتر نصیب حوزه فرهنگ، ورزش، خدمات شهری، و فضای سبز خواهد شد.

مصطفی سلیمی در خاتمه خاطرنشان کرد:‌ منطقه21 دارای 3 ناحیه و 17 محله است در حال حاضر از این میان 10 محله دارای سرای محله است و 7 محله دیگر فاقد سرای محله بوده و با توجه به بودجه امسال از اقدامات مهم و جدی شهرداری احداث سرای محله در این 7 محله است.

انتهای پیام/
برچسب ها: نشست ، سقوط ، هواپیما ، شهروندان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محم
۲۳:۲۷ ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۷
واقعا الودكي صوتي مهراباد بيداد ميكنه
آخرین اخبار