جنبش سیاسی – ورزشی در ایتالیا برای مبارزه با ALS

روبرتو باجو اسطوره اسبق فوتبال ایتالیا بعد از پاسخ مثبت به درخواست رنزی نخست وزیر ایتالیا از بلاتر و پلاتینی خواست تا در چالش سطل آب یخ به منظور مبارزه با بیماریهای لاعلاج عصبی عضلانی ALS شرکت کنند.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری aki روبرتو باجو اسطوره اسبق فوتبال ایتالیا که توسط میتو رنتزی وزیر ایتالیا رییس شورای اتحادیه اروپا به چالش سطل آب یخ به منظور مبارزه با بیمارهای لاعلاج عصبی عضلانی ASL دعوت شد گفت: من می‌خواهم از نخست وزیر به دلیل تماسی که با من داشت تشکر کنم وهمکاری خود را با دعوت وی به طور رسمی اعلام نمایم من از همین جا از میشل پلاتینی رییس اتحادیه فوتبال اروپا و سپ بلاتر رییس فیفا دعوت می‌کنم تا برای مبارزه با این بیمارهی در چالش سطل آب یخ شرکت کنند این بیماری قبلا از فوتبال ایتالیا قربانی گرفته است که من می‌توانم به استفانو بورگونوو قهرمانی فیورنتینا و میلان اشاره کرد که به دلیل ALS جانش را از دست داد.

جالب اینجاست که رییس فدراسیون فوتبال ایتالیا هم توسط آندره آنیلی رییس باشگاه یوونتوس به این چالش دعوت شد طی پیامی اعلام کرد که با کمال میل درخواست رییس باشگاه یوونتوس را قبول کرد و در این چالش شرکت می‌کنم وظیفه شخصی من این است با بیمار ASL مبارزه کنم.

فدراسیون فوتبال  ایتالیا هم در این جهت اقدامات موثری انجام خواهد داد در این میان رسانه‌های خبری در ایتالیا اعلام کردند که آنیلی رییس باشگاه یوونتوس هم توسط جووانی مالاگو رییس کمیته المپیک ایتالیا و همچنین دامیارنو تومازی رییس کمیته داوران ایتالیا به این مسابقه دعوت شده است.

مالاگو رییس کمیته ملی المپیک ایتالای هم با قبول شرکت در این چالش در مصاحبه‌ای تاکید کرد: کمک مالی من به نفع موسسه استفانو پورگونوو که سالها پیش به دلیل بیماری ALS جان سپرد خرج خواهد شد. من هفته آینده با فدریکا پلگرنی برای مبارزه با بیماری ALS  در این چالش شرکت کرده و کمک مالی خود را در اختیار موسسه نامبرده قرار خواهم داد.

گفتنی است مبارزه با این بیماری در ایتالیا طی چند روز اخیر به یک جنبش تبدیل شده است و بسیاری از ورزشکاران در رشته‌های مختلف ورزشی اعلام آمادگی کرده‌اند تا در چالش سطل آب یخ شرکت کرده تا کمک مالی به موسسه مبارزه با بیماری ALS داشته باشند.
این هزینه ها صرف تحقیق برای چگونگی درمان این بیماری خواهد شد.

انتهای پیام/ 
برچسب ها: فوتبال ، ایتالیا ، رییس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار