معاون شهرسازی و معماری شهرداری منطقه 11 گفت: 30 درصد از مساحت قلب سیاسی پایتخت را بافت فرسوده تشکیل می دهد.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران، مهندس وحید محمدی  درخصوص موقعیت جغرافیایی منطقه 11 گفت: این منطقه از شمال به میدان انقلاب و خیابان آزادی، از شرق به خیابان‌های وحدت اسلامی و حافظ، از جنوب به میدان راه آهن و خیابان شوش و از غرب به خیابان‌های شهید نواب صفوی و شهید ابراهیمی (عباسی) و میدان حق شناس محدود می‌شود.

وی افزود: این منطقه از 4 ناحیه و18 محله تشکیل شده است که محله های راه آهن،عباسی،آگاهی،انبار نفت ، هلال احمر،اسکندری،جمهوری،منیریه و آذربایجان از محله های قدیمی منطقه محسوب می شوند.

محمدی با اشاره به وجود مراکز مـهم سیاسـی و نظامـی مانند بیت مقام معظـم رهبـری، نهـاد ریاست جمهـوری، شـورای نگهبـان، شورای عالـی امنیـت، سازمان بازرسـی کل کشـور در منطقه 11 شهرداری پایتخت اظهارکرد: همچنین وجود سفارتخانه کشورهای مختلف و نیز چندین پـادگان نظامـی که در این منطقه قرار دارند باعث شده همواره این منطقه پذیرای میهمانان خارجی و تردد آنها باشد.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری منطقه 11 با اشاره به این که محدوده این منطقه با دارا بودن 11درصد بافت فرسوده شهر تهران بناهای فرسوده زیادی را در خود جا داده است، خاطرنشان کرد: ساختمان های موجود در بافت فرسوده منطقه از امنیت سازه ای مطلوبی در مقابل خطرات احتمالی بخصوص زلزله برخوردار نیستند.

وی تاکید کرد: بیشتر بافت و ساختمان های فرسوده منطقه 11 در نیمه جنوبی این منطقه قرار گرفته است که اغلب ساکنان آن محدوده نیز از وضعیت اقتصادی مطلوبی برخورار نیستند.

محمدی با بیان اینکه در حال حاضر 352 هکتار از منطقه در محدوده بافت فرسوده مصوب قرار دارد، تصریح کرد: به دلیل خطرپذیر بودن منطقه 11 قرار بود، شورای عالی شهرسازی و معماری 110 هکتار به مساحت بافت فرسوده منطقه اضافه کند که این امر نیز تاکنون تحقق نیافته است.

وی در خصوص میزان صدور پروانه ساخت و سازدر بافت فرسوده منطقه 11 نیز گفت: به دلیل وضیت اقتصادی که شهروندان در این منطقه دارند کماکان نسبت به سال گذشته شاهد افزایش چشمگیری در صدور پروانه های ساخت و ساز نبوده ایم.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری منطقه 11 تاکید کرد: با وجود اینکه بسته های تشویقی بسیاری از سوی شهرداری تهران ارائه شده اما در تلاش هستیم که نقش بخش خصوصی را نیز در نوسازی بافت های فرسوده منطقه پررنگ تر کنیم.
 
 انتهای پیام/     

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار