اجلاس بین المللی انجمن موسسات آموزش عالی جنوب شرقی آسیا (ASAIHL) - آساهیل 2015 - سال آینده در شهر اصفهان برگزار می شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران اصفهان ، معاون پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان (خوراسگان) گفت: این اجلاس سالانه با حضور روسای حدود 190 دانشگاه سراسر دنیا اردیبهشت ماه 94 در اصفهان برگزار خواهد شد.
پیام نجفی افزود: این اجلاس از سوی معاونت امور بین الملل دانشگاه آزاد اسلامی با همکاری واحد آکسفورد برگزار می شود و دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان(خوراسگان) میزبان آن است.
وی اظهار کرد: انجمن موسسات آموزش عالی جنوب شرقی آسیا (ASAIHL) در سال 1956 به ابتکار روسای هشت دانشگاه دولتی جنوب شرقی آسیا و به عنوان یک سازمان غیر دولتی در بانکوک تاسیس شد.
این استاد دانشگاه، هدف انجمن آساهیل را کمک به دانشگاه های عضو بمنظور تقویت، ارتقاء و رسیدن آنها به نقطه تمایز بین المللی در آموزش، پژوهش و خدمات عمومی در بخش آموزش عالی عنوان و بیان کرد: برای تحقق این هدف اجلاس سالانه ای در یکی از کشورهای عضو برگزار می شود.
وی شعار اجلاس آساهیل را «چشم انداز 2020: همکاری های بین المللی و منطقه ای در پژوهش، برنامه درسی و تجربه دانشجویی» اعلام و اظهار کرد: محورهای این اجلاس نیز همکاری در تحقیقات، انتقال دانش و سرمایه گذاری، برگزاری دوره های مشترک و دانشجویان و مسائل ارزی است.
نجفی با بیان اینکه در این اجلاس بیشتر به موضوع نظارت بر کیفیت آموزش عالی پرداخته می شود گفت: اصفهان با توجه به ظرفیت های بالای فرهنگی و علمی می تواند میزبان خوبی برای این اجلاس بین المللی باشد.
معاون پژوهشی دانشگاه آزاد اصفهان تاکید کرد: با برنامه ریزی و اطلاع رسانی مناسب درباره برگزاری اجلاس آساهیل در اصفهان می توانیم به خوبی از این فرصت برای معرفی فرهنگ ایران اسلامی به جهان و توانایی های کشورمان در زمینه های علمی و فرهنگی استفاده کنیم.
انجمن آساهیل برای رسیدن به اهدافش علاوه بر حفظ هویت منطقه ای خود در جنوب شرقی آسیا با دیگر سازمان های منطقه ای و بین المللی را در رابطه با تحقیق و تدریس ارتباط دارد.
برخی از اهداف و خدمات آساهیل شامل فراهم کردن فرصت و نشست های منظم برای توسعه علمی و دانشگاهی، کمک به موسسات عضو برای استخدام هیات علمی و کارکنان، تبادل استاد و دانشجو و توسعه همکاری در پروژه های خاص و تقویت ارتباط با نهادهای منطقه ای و بین المللی است.
دانشگاه آزاد اسلامی از کشور ایران، عضو انجمن آساهیل است.


انتهای پیام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.