رئیس سازمان بسیج اساتید کشور:

اجازه نمی‌دهیم دانشگاه‌ها محل فعالیت احزاب شکست خورده باشد

رئیس سازمان بسیج اساتید کشور گفت: ما اجازه نمی دهیم دانشگاه ها محل فعالیت و عضو گیری احزاب شکست خورده باشد.

به گزارش حوزه دانشگاه باشگاه خبرنگاران، سهراب صلاحی صبح امروز در افتتاحیه روز از اجلاس پانزدهم با اشاره به سیاست های اقتصاد مقاومتی به عنوان مبنای مکتب اقتصادی کشور گفت: رهبر معظم انقلاب، نسخه اقتصاد کشور را با ابلاغ سیاست های اقتصاد مقاومتی پیچیده اند و این سیاست ها باید مبنای جرکت های اقتصادی ما در کشور باشد.

وی، کمک به گفتمان سازی برای دستیابی به دولت اسلامی را یکی از سیاست ها سازمان بسیج اساتید عنوان کرد و افزود: یکی دیگر از سیاست های این سازمان، دستیابی و تلاش برای گفتمان سازی و تدوین نقشه راه تمدن نوین اسلامی در حوزه بین الملل است و اساتید بسیجی باید گام های مهمی را در این حوزه بردارند.

صلاحی، با اشاره به مهار انقلاب اسلامی به عنوان یکی از مهم ترین اهداف دشمن گفت: مهار انقلاب اسلامی بعد از تولد آن در ایران، اساسی ترین راهبرد آمریکا در حوزه سیاست خارجی است و اعلام کردند اگر جمهوری اسلامی را مهار کنیم، بر منابع انرژی منطقه خاورمیانه مسلط شده و می توانیم در مقابل قدرت های بزرگ جهان بایستیم.

وی ادامه داد: وقتی آمریکا در سال 1982، نام رژیم بعث را از لیست طرفداران گروه های تروریستی بیرون آورد به دنبال این بود که صدام را در جهت مقابله با جمهوری اسلامی ایران تجهیز کند.

صلاحی با بیان اینکه آمریکا در جنگ عراق با شکست سختی روبرو شد گفت: جنگ عراق، صحنه بزرگی برای ارزیابی تمدن غرب در مقابل کسانی بود که این تمدن را نمی شناختند.

وی ادامه داد: شکست اصلی آمریکا در عراق نیز از سوی جمهوری اسلامی ایران، بدون شلیک یک گلوله بر آمریکا وارد شد.

رئیس سازمان بسیج اساتید کشور با اشاره به پاتک های فراوان دشمن بر ضد ایران پس از انقلاب اسلامی گفت: یکی از اصلی ترین پاتک های آمریکا بر ضد ایران پس از جنگ تحمیلی، فتنه سال 88 بود و همه دنیا مشاهده کردند فتنه ای که می توانست نظام را سرنگون کند چگونه به دست فرزندان همین نظام مهار شد.

صلاحی، بحران فلسطین، سوریه، لبنان و خطر داعش در عراق را از جمله پاتک های آمریکا بعد از شکست در جنگ عراق عنوان کرد.

وی تاکید کرد: ای کاش دولتمردان ما بیش از گذشته اهمیت اقتصاد و امنیت منطقه را لحاظ می کردند زیرا دنیا نیازمند امنیت خاورمیانه است و کسی بدون نظر جمهوری اسلامی، دست به انجام کاری در خاورمیانه نمی زند.

صلاحی، حرکت به سوی دولت اسلامی را از وظایف اصلی نخبگان و اساتید بسیجی دانست و ادامه داد: ما به دنبال این هستیم که به سمت تشکیل دولتی اسلامی و بر مبنای آموزه های اسلام ناب حرکت کنیم.

وی یادآور شد: باید ظرفیت های چندصد هزار نفری اساتید مسلمان دانشگاه های جهان را پشت سر امت واحده اسلامی بیاوریم زیرا این ظرفیت می تواند در جهت رشد علوم مختلف از جمله علوم اسلامی در کشور موثر باشد و امیدواریم وزارت علوم راهی برای این موضوع پیدا کند.

وی با بیان اینکه این سازمان، هدفی جز حرکت به سمت تمدن نوین اسلامی ندارد گفت: حوادثی که در جریان جنگ عراق به وجود آمد و مستندات و فیلم هایی که خود آمریکا از زندان های عراق منتشر کرد نشان دهنده این است که تمدن غرب رو به پایان است.

رئیس سازمان بسیج اساتید کشور، همچنین عنصر رهبری را مهم ترین بحث در ایجاد تمدن نوین اسلامی عنوان کرد.

گفتني است پانزدهمین اجلاس سالانه اساتید بسیجی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی و پژوهشی کشور، باشعار: «نسبت فرهنگ و اقتصاد در تمدن نوین اسلامی»، روزهاي سوم تا پنجم شهریور ماه در مشهد مقدس برگزار مي‌شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار