رئيس سازمان جهادكشاورزي استان کرمانشاه گفت: طي توافقنامه اي استان کرمانشاه به عنوان پایلوت همکاری مشترک جمهوري اسلامي ایران و مؤسسه بين المللي ایکاردا در زراعت دیم انتخاب شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه ؛ علي اشرف منصوري افزود: این توافق نامه با هدف انتقال تکنولوژی و اجرای بسته های علمی، اقتصادی و فنی در زراعت دیم،منعقد شده است.

 وي تاكيدكرد: کشاورزی دیم و تولیدات دیمي سهم بزرگی در کشاورزی کشور و استان کرمانشاه داشته و اقتصادي کردن كشت محصولاتي نظير گندم، جو، نخود و... به صورت ديم از اهميت ويژه اي بخوردار است كه اميدواريم كشاورزان استان بتوانند با استفاده از آخرين تكنولوژي هاي دنيا محصولات بهتري را در مزارع ديم خود برداشت كنند.

 منصوري گفت: بر اساس توافق صورت گرفته مؤسسه بين المللي ایکاردا موظف شد نسبت به اجرای پروژه های مشترک در نقاطی از استان کرمانشاه اقدام کرده و به گونه ای عمل کند که ظرف 5 سال کل سطح اراضی دیم استان به دانش و تکنولوژی جدید عملیات مختلف زراعت دیم مجهز شود، به گونه ای که شاهد رشد 25 درصدی در تولیدات دیم و عملکرد در هکتار باشیم.

  گفتني است: مركز تحقيقات بين المللي مناطق خشك با نام اختصاري ايكاردا از جمله موسسات بين المللي است كه با استفاده از بهترين كارشناسان كشاورزي جهان و بهره برداري از تكنولوژي هاي روز دنيا با موضوع اجراي پروژه هاي مشترك وعملياتي كردن انتقال تكنولوژي به مزارع ديم فعاليت مي كند.

 

برچسب ها: کرمانشاه ، اراضی ، دیم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.