مدیر کل ورزش و جوانان آذربایجانشرقی در تببین برنامه های هفته دولت گفت : 3 پروژه عمرانی ورزشی در تبریز افتتاح و بیش از 176برنامه ها فرهنگی و ورزشی و همگانی در هفته دولت در استان برگزار می شود.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز، اسبقیان بر اطلاع رسانی و انعکاس خدمات ارائه شده دولت به ویژه در هفته دولت در جامعه تاکید کرد و افزود: فعالیت های ادارات در حوزه های مختلف علمی، آموزشی فرهنگی و ورزشی را باید به اطلاع مردم رسانده شود.

اسبقیان هفته دولت را بهترين فرصت براي اطلاع رساني از خدمات و فعاليت هاي دستگاه هاي اجرايي به مردم عنوان كرد و بیان داشت: در اين زمينه دستگاه ها و سازمانها مي توانند با شيوه هاي مناسب و جذاب و متنوع اطلاع رساني مناسبي از عملكرد و فعاليت هاي خودشان را به مردم منعكس کنند.

مدیر کل ورزش و جوانان آذربایجانشرقی، شهيدان رجايي و باهنر را اسوه و الگوي دولتمردان در خدمتگزاري به مردم دانست و افزود: نقش مردم در حمايت از نظام و مسوولان در خنثي شدن توطئه هاي دشمنان در بيان ناكارامدي مسئولان مهم و سازنده است.

وی عنوان كرد: منش مديريتي شهيدان رجايي و باهنر بهترين الگو براي دولتمردان نظام اسلامي است و با تاسي مسوولان به ويژگي‌هاي والاي رفتاري و اخلاقي شهيدان رجايي و باهنر ، الگو قرار دادن اين بزرگواران زمينه‌هاي رشد و پيشرفت جامعه اسلامي در تمام زمينه‌ها را فراهم خواهد آورد.

وي ادامه داد: هفته دولت، هفته اقتدار و پيروزي دولتي است كه حمايت و پشتيباني ميليون ها نفر از ملت شريف و ولايتمدار را همراه دارد.

اسبقیان در خصوص برنامه های اداره کل ورزش و جوانان آذربایجانشرقی افزود : برنامه های اداره کل ورزش و جوانان آذربایجانشرقی بر 3 محور فرهنگی ، قهرمانی و همگانی و عمرانی تقسیم شده که در استان در هفته دولت بیش از 176 برنامه فرهنگی و ورزشی برگزار شده و می شود.

وی در خصوص برنامه های عمرانی در استان گفت : در هفته دولت مجتمع ورزشهای رزمی میانه در 3 طبقه دارای 6 سالن تمرینی با هزینه ای بالغ بر 17 میلیارد ریال از اعتبارات استانی ،  سالن ورزشی چند منظوره ولیعصر میانه در 2 طبقه در 1400 مترمربع با هزینه ای بالغ بر 5 میلیارد و 500 میلیون ریال و سالن ورزشی چند منظوره گنجینه کتاب هشترود با هزینه ای بالغ 11 میلیارد ریال آماده بهره برداری و افتتاح است .

اسبقیان در بخش دیگری به فعالیتهای فرهنگی اداره کل ورزش و جوانان اشاره کرد و بیان داشت : مسائل فرهنگی و توسعه فرهنگ اسلامی در بین ورزشکاران از مهمترین اهداف بوده و در این هفته مراسم بزرگداشت 17 شوال روز ملی فرهنگ پهلوانی و ورزش باستانی در تبریز و باسمنج برگزار شده و دیدار با خانواده شهدای ورزشکار ، دیدار با خانواده های شهدای همکاران اداره کل ، حضور جامعه ورزشی در مراسم گرامیداشت یادو خاطره شهیدان رجایی و با هنر و دیگر شهدای گرانقدر دولت جمهوری اسلامی ، حضور جامعه ورزشی در مزار شهداء و بیعت با آرمانهای رهبر کبیر انقلاب سالامی و شهدای انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی و حضور جامعه ورزشی برگزار خواهد شد.

اسبقیان در بیان برنامه های ورزش همگانی و ورزش قهرمانی در استان گفت : توسعه ورزش همگانی توسعه ورزش قهرمانی و قهرمان پروری را در بر دارد و بر توسعه ورزش همگانی توجه داشته و برنامه های خاصی رد این خصوص در استان برگزار میشود که یکی از آنان برگزاری همایشهای ورزش صبحگاهی در تبریز و همزمان در سراسر استان ، همایشهای بزرگ کوهروی و دوچرخه سواری و پیادهر روی همگانی و خانوادگی برگزار خواهد شد.

وی افزود : برگزاری رقابتهای فوتسال ، والیبال و تنیس روی میز ، بسکتبال ، جشنواره ورزشی کارکنان دولت ویژه بانوان در 20 شهرستان ، برگزاری رقابتهای بومی و محلی و سنتی ، میزبانی رقابتهای کشوری در کنار دهها رقابت استانی در 40 رشته ورزشی بخشی از مهمترین برنامه های ورزش قهرمانی در هفته دولت خواهد بود.

وی افزود: در حوزه ی جوانان و امور فرهنگی، برگزاری نمایشگاه در تاریخ پنجم الی نهم شهریور، برگزاری مسابقات علمی، هنری و ورزشی در این نمایشگاه، دیدار دبیران تشکلات غیردولتی با خانواده ی شهدا، افتتاح مجتمع ورزشی و سالن چند منظوره ی ولیعصر میانه، سالن چند منظوره ی گنجینه ی کتاب در هشترود و در موضوع ورزش همگانی، برگزاری همایش بزرگ پیاده روی های خانوادگی و عمومی در کل 21 شهرستان استان را در روز جمعه در دستور کار داریم.

وی خاطرنشان کرد: در موضوع ورزش بانوان نیز، برگزاری ورزش صبحگاهی و مسابقاتی از جمله طناب کشی و کوهپیمایی را در نظر گرفته ایم.

اسبقیان گفت: حضور در مزار شهدا، جزو برنامه های فرهنگی جامعه ی ورزشی است و ارائه ی گزارش عملکرد ادارات ورزش و جوانان، در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه ی برخی شهرستان ها نیز از برنامه های اداره کل ورزش و جوانان استان در هفته ی دولت می باشد.

مدیر کل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی گفت: دورنمای اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی، حضور موفق در المپیک ریودوژانیرو است و به دنبال این هستیم که حتماً از استان آذربایجان شرقی، ورزشکاران مان روی سکو بروند.

وی درخصوص اهداف دیگر اداره کل ورزش و جوانان استان گفت: دورنمای اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی، حضور موفق در المپیک ریودوژانیرو است و به دنبال این هستیم که حتماً از استان آذربایجان شرقی، ورزشکاران مان روی سکو بروند و همچنین به دنبال این هستیم که با طی پروسه ی چند ساله، در چند سال آینده تور دوچرخه سواری ایران (آذربایجان) را از سطح نیمه حرفه ای به حرفه ای تبدیل کنیم.

اسبقیان درباره ی برنامه های اداره کل ورزش و جوانان استان در حوزه ی جوانان گفت: رصد و پایش مسائل و مشکلات جوانان و ارائه ی گزارش به استانداری و وزرارت ورزش و جوانان و نهادهای مربوطه را در حوزه ی جوانان در دستور کار قرار داده ایم.

وی همچنین با اشاره به اعطای وام ازدواج به جوانان، خاطرنشان کرد: وزیر ورزش و جوانان کشور، تأکید زیادی به موضوع ازدواج دارد و دستور العمل بحث وام ازدواج ابلاغ شده است که به زودی اجرایی می شود.

اسبقیان اظهار کرد: خوشبختانه در سال های گذشته بیشتر پروژه های ورزشی که در استان شروع شده بود به بهره برداری رسیده و برابر برنامه ریزی هایی که انجام داده ایم پروژه ها با پیشرفت زیر 50 درصد را به بخش خصوصی و بالای 50 درصد را با استفاده از منابع اداره کل به اتمام خواهیم رساند.

وی افزود: به طور یقین و با توجه به اقدامات اقتصادی که دولت انجام داده در سال 94 شاهد سرعت بیشتر افتتاح طرح های عمرانی ورزشی خواهیم بود.

اسبقیان با تشریح عملکرد اداره کل در سال 92 و مقایسه آن با سال 93، گفت: خوشبختانه ورزش استان در تمام شاخص ها و با طرح ریزی برنامه پنج ساله، موفق شد از رتبه 28 در سال 88 به رتبه اول در سال 92 صعود کند و این موفقیت بزرگ حاصل تلاش تمام ادارات همچون آموزش و پرورش، شهرداری، شورای شهر، بسیج ورزشکاران و باشگاه های ورزشی بود.

وی افزود: در سال 92 و در تمام شاخص های ارزیابی شده استان نسبت به سال 91 از رشد 25 درصدی برخوردار بود.

مدیرکل ورزش و جوانان همچنین گزارشی از عملکرد پنج ماه سال 93 ارایه کرد و گفت: 49 مورد برگزاری مسابقات انتخابی، 13 مورد میزبانی رقابت های کشور، 84 مورد شرکت در مسابقات قهرمانی کشور، چهار مورد میزبانی رقابت های بین المللی، 11 مورد حضور در رقابت های بین المللی، حضور 134 ورزشکار در اردوی تیم های ملی، انتخاب 31 ورزشکار در تیم ملی، ثبت بیش از 84 هزار ورزشکارسازمان یافته و کسب عناوین مختلف ورزشی در این مدت، از جمله عملکردهای اداره کل در حوزه ورزش است.

اسبقیان گفت: در حوزه عمرانی نیز اقدامات خوبی از جمله رفع معارض ورزشگاه مرند، تسریع در روند ساخت ورزشگاه های مراغه و میانه، شروع به کار ورزشگاه های سراب و جلفا شده است.
 
انتهای پیام/

 

 

برچسب ها: پروژه ، ورزشی ، ساخت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.