صالحی مطرح کرد

جزئیات ورود ویروس استاکس‌نت به تاسیسات هسته‌ای و مقابله با آن

رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: بنده خاطرم هست ما در هیئت دولت بودیم و وزیر محترم اعلام کرد که یک ویروس به نام استکاس‌نت در صنعت وارد شد و ما حتی در آن زمان نمی‌دانستیم چگونه استکاس‌نت را بنویسیم.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران؛ "علی‌اکبر صالحی" رئیس سازمان انرژی اتمی کشورمان امروز با حضور در افتتاحیه نمایشگاه دستاورد‌های هسته‌ای و خراب‌کاری‌های صنعتی پیرامون این نمایشگاه اظهار داشت: امروز شاهد برگزاری اولین نمایشگاه خرابی کاری صنعتی هستیم و در این نمایشگاه انواع شیوه‌ها و مکانیزم‌های به کار گرفته شده توسط دشمن برای خرابکاری را می‌توان مشاهده کرد.
 
وی ادامه داد: طرف مقابل یعنی دشمنان جمهوری اسلامی ایران از اتحادسازی و تهدید و ترور و تمام شیوه‌های ممکن استفاده کردند تا این روند مبارک فرآیند صلح آمیز هسته‌ای را متوقف کنند اما به لطف الهی تا به امروز نتوانستند کاری را پیش ببرند که یکی از دلایل آن هوشیار و بیدار باشی مسئولان ما در سازمان انرژی اتمی است که فعالیت‌های خرابکارانه دشمن را رصد می‌کنند.
 
رئیس سازمان انرژی اتمی تصریح کرد: زمانی این فعالیت گسترده شد و بنده خاطرم هست ما در هیئت دولت بودیم و وزیر محترم اعلام کرد که یک ویروس به نام استکاس‌نت در صنعت وارد شد و ما حتی در آن زمان نمی‌دانستیم چگونه استکاس‌نت را بنویسیم و من و سایر دست اندرکاران جمع شدیم، آن را بررسی کردیم و هنوز آثار استکاس‌نت در سازمان انر‍ژی اتمی آنگونه که طرف مقابل می‌خواست به سرانجام نرسیده است و توانستیم جلوی خرابکاری آن‌ها را بگیریم.


وی افزود: این قدم اول بود که بنده به خاطرم هست که در 5، 6 سال گذشته برداشته شد و از آن زمان بود که توجه ویژه‌ای به بحث خرابکاری صنعتی داشتیم و تلاش کردیم آزمایشگاه هایی را در این زمینه بر پا کنیم.
 
رئیس سازمان انرژی اتمی کشورمان تصریح کرد: از 5 سال گذشته با ایجاد تاسیسات لازم برای تجهیزاتی که از خارج می خریدیم، آن را به آزمایشگاه‌ها برده و آزمایشات لازم را روی آن انجام می‌دهیم.
 
صالحی خاطرنشان کرد: در این نمایشگاه می‌بینیم که انواع پمپ‌های خلاء ، شیرالات خلاء وسیستم‌های الکترونیکی وجود دارند که توانستیم انواع معایب آن را مشخص کنیم، حتی خرابکاری‌هایی که در این تجهیزات وجود داشته و تقریبا شناسایی آن غیرممکن بود را عزیزان ما در سازمان انرژی اتمی توانستند پیدا و به ریزترین جزیئات این خرابکاری دست پیدا کنند تا این دستگاه‌های معیوب منجر به ایجاد بحران در صنعت هسته‌ای کشورمان نشود.  
 
وی تأکید کرد: این اولین بار است که این خرابکاری‌ها را برای مردم عزیز بیان کرده و به نمایش می‌گذاریم.

رئیس سازمان انرژی اتمی کشورمان اضافه کرد: هنگامی که گزارشات و تحلیل‌های طرف غربی را می‌خوانیم می‌بینیم از اینکه سرمایه‌گذاری آنها در زمینه خرابکاری به نتیجه نرسیده است عصبانی هستند و معاونت محترم حفاظت امنیت نیز در این زمینه اشاره کردند که تجهیزات ساخته شده در اروپا به آمریکا می‌رفت و در نیومکزیکو و در سانتدیالب خرابکاری روی آن انجام می‌شد و به عبارت دیگر عیب‌های لازم را وارد و پس از آن تجهیزات را روانه بازا می‌کردند تا به دست ما برسد و ما توانستیم در این زمینه چالش بزرگ علمی را با غرب در این زمینه داشته باشیم.  
 
صالحی ادامه داد: به مزاح می‌گویم که باید از غرب تشکری در این زمینه بکنیم چرا که اگر اقدامات خرابکارانه آنها نبود ما به این بیداری نمی‌رسیدیم و به صورت عادی به جلو حرکت می‌کردیم.  
 
رئیس سازمان انرژی اتمی کشورمان افزود: این امر باعث شد مهندسین ما از مسائل مکانیکی، برقی، فرایندی، به سطح بالایی برسند در نتیجه ما به تمام چیزهایی که خریداری می‌کنیم مشکوک هستیم.  
 
وی با اشاره به اینکه صنعت هسته‌ای صنعت حساس در جهان است گفت: اگر در صنعت هسته‌ای اتفاقی رخ دهد بر خلاف صنایع دیگر که آن حادثه آن منطقه‌ای خواهد بود در صنعت هسته‌ای حادثه آن محدوده و مرزی نخواهد داشت.  
 
صالحی تصریح کرد: ما کنوانسیون‌های مختلفی در صنعت هسته‌ای و امنیتی داریم اما به آژانس پیشنهاد می‌کنم که کنوانسیون جدید منع خرابکاری در تجهیزات وارد شده در صنعت هسته‌ای را تأیید کرده و به اجرا گذارد چرا که اگر این خرابکاری به بار نشیند آثار آن همه دنیا را دربر خواهد گرفت.  
 
وی تأکید کرد: متأسفانه بسیاری از کشورهای صاحب نام اروپایی که در صنعت جایگاه ویژه‌ای دارند و من از آنها نامی نمی‌برم بر این فرایند خرابکاری با آمریکا و رژیم صهیونیستی شریک شدند و اگر روزی ما اعلام کنیم که آنها کدام شرکت‌ها هستند قطعا اعتبار آنها خدشه‌دار خواهد شد .  
 
رئیس سازمان انرژی اتمی کشورمان در پایان خاطر نشان کرد: اگر بشود از سفرای کشورهایی که در ایران مقیم هستند و دست به خرابکاری صنعتی زدند دعوت می‌کنیم تا بیایند و این خرابکاری‌ها را ببینند همچنین برخی از کشورهای آسیایی که در حال رشد هستند و ما از آنها خرید می‌کنیم نیز به خرابکاری صنعتی روی آورده‌اند.  

انتهای پیام/
برچسب ها: اتحاد ، تهدید ، ترور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار