امروز طی مراسمی با حضور معاون فرهنگی دانشجویی وزارت بهداشت و رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی خوابگاه دانشجویی دخترانه سمیه با ظرفیت ۴۲۰ دانشجو افتتاح گردید.

 به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، جلال نژاد جواد مدیر دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی امروز در مراسم افتتاح خوابگاه دخترانه سمیه گفت: این دانشگاه بالغ بر ۳ هزار و ۸۵۰ ظرفیت خوابگاهی در ۱۰ خوابگاه دارد که در سال گذشته به دلیل مشکلات مالی ما مجبور شدیم ۳ خوابگاه استیجاری را تحویل دهیم و ۴۲۰ دانشجوی این خوابگاه‌ها را در خوابگاهی در منطقه دربند تهران جای دهیم. 

وی ادامه داد: در مدت ۲ سال اخیر مجبور شدیم که ۲ خوابگاه استیجاری با ظرفیت ۷۰۰دانشجو برای دانشجویان اجاره کنیم. 

وی با بیان اینکه این دانشگاه خوابگاه متاهلین دارد، عنوان کرد: سال گذشته مجبور شدیم که نیمی که از ظرفیت خوابگاه‌های متاهلی را به دانشجویان مجرد اختصاص دهیم. در حال حاضر نیز ۳۶ واحد خوابگاه متاهلی داریم که به هیچ عنوان قصد تعطیلی آن را نداریم. 

نژاد جواد با اشاره به اینکه حداکثر تا ۲ سال آینده برنامه ریزی کردیم که بین ۲ تا ۳ سال آینده ۲۰ تا ۳۰ واحد خوابگاه برای دانشجویان متاهل ایجاد کنیم، افزود: یک طرحی را دانشگاه به وزارت بهداشت پیشنهاد داده که با همکاری یکی از بانک‌ها وامی را در اختیار دانشجویان متاهل قرار دهد که بعد از پایان تحصیل آن وام را تسویه حساب کنند. در واقع اگر بانک ۴ میلیارد تومان برای اختصاص وام مسکونی به دانشجویان متاهل اختصاص دهد، می‌توانیم پاسخگوی بیش از ۵۰ دانشجوی متاهل برای تامین مسکن باشیم. 

وی ادامه داد: برای دانشجویان پی اچ دی از سال گذشته ۱۰۰ ظرفیت خوابگاهی ایجاد کردیم و از مهر ماه قرار است برای دانشجویان دستیاری نیز به تعداد محدود خوابگاه بدهیم. 

جواد‌ نژاد با اشاره به خوابگاه دخترانه سمیه تاکید کرد: این خوابگاه در ۶ طبقه در مساحتی حدود هزار متر قرار دارد. این خوابگاه دارای ۸۶ اتاق و با ظرفیت ۴۴۰دانشجو، ۳۳ سرویس بهداشتی، ۳۸ حمام، یک سالن ورزشی، اتاق مطالعه، نمازخانه، سالن اجتماعات و سایت اینترنتی است. این خوابگاه طی ۶ ماه مورد بازسازی قرار گرفته و در کل ۹۰۸ میلیون تومان صرف تجهیز و بازسازی شده است که حدود ۳۰۰ میلیون تومان از این هزینه از اعتبارات دانشگاه و مابقی آن از اعتبارات خود معاونت دانشجویی تامین شده است. 

وی در پایان خاطر نشان کرد: اسکان دانشجویان این دانشگاه از طریق تنها اینترنتی صورت می‌گیرد که دانشجویان از طریق اینترنت درخواست خوابگاه را برای ما ارسال می‌کنند و ما از طریق اینترنتی به آن‌ها محل خوابگاه تعیین شده را اعلام می‌کنیم. 



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار