مدير باغباني سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان با اعلام اینکه ميزان توليد خرماي استان در سالهاي اخير با روند افزايشي روبرو بوده است ، گفت: پيش بيني مي شود امسال ميزان برداشت خرما عليرغم خسارتهاي وارده به محصول در اثر گرما كه منجر به عارضه خشكيدگي شده است ، بالغ بر 155 هزار تن باشد كه نسبت به سال گذشته حود 30 هزار تن افزايش داشته است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگارانِ کرمان و بنا به اعلام روابط عمومي سازمان جهادكشاورزي استان كرمان ، مسعود محمودي افزود: این افزایش ، لزوم برنامه ريزي لازم را از هم اكنون برای بازار يابي مناسب می طلبد.

وی مناطق عمده ی توليد این محصول را شامل: شهرستانهاي بم ، نرماشير، فهرج ، ريگان ، ارزویيه و مناطق شهداد و گلباف عنوان کرد.

محمودي مهمترين اقدامات انجام شده در بخش نخيلات توسط این سازمان را احياء و بازسازي باغهاي خرما در قالب اعتبارات دولتي ، تسهيلاتي و كمك به خريد نهال(پاجوش) و كشت بافت اعلام و خاطرنشان کرد: طی پارسال 8 هزار اصله پاجوش و 12 هزار و 754 اصله نهال كشت برای كشاورزان تامين شده كه 50 درصد از قيمت نهال هاي مذكور در قالب اعتبار يارانه اي به متقاضيان پرداخت شده است.

وی تصریح کرد: اجراي طرح توليد محصول ارگانيك در سطح 250 هكتار از باغهاي خرما و همكاري لازم با تامين اعتبار يك ميليارد ريال تسهيلات بانكي مورد نياز با بهره مناسب برای توسعه و بهبود كيفي خرما و پيگيري امور مربوط به بيمه محصول به عنوان يكي از ضروري ترين اصول با همكاري صندوق بيمه محصولات كشاورزي از اقدامات انجام شده در بخش نخيلات توسط اين سازمان است./ب

برچسب ها: افزایش ، خرما ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.