معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی با بیان اینکه سال گذشته استان با تولید 18 هزار و 500 تن عسل مقام نخست کشور را به خود اختصاص داد، گفت: امسال پیش‌بینی افزایش 5 درصدی تولید عسل برآورد شده است.

به گزارش گروه استانهای یاشگاه خبرنگاران ،سیدفضل‌الله قریشی اظهار کرد: آذربایجان غربی به لحاظ داشتن منابع لایزال الهی و وجود مراتع غنی سرشار از شهد و گرده یکی از قطب‌های مهم پرورش زنبور عسل در کشور محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: اکنون استان با داشتن بیش از 860 هزار کندوی مدرن و 90 هزار کندوی بومی در 5 هزار و 720 زنبورستان با تولید 18 هزار و 500 تن عسل مقام نخست کشوری را به خود اختصاص داده و برای امسال پیش‌بینی افزایش پنج درصدی تولید عسل برآورد شده است.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی ادامه داد: 5 هزار و 720 نفر به صورت مستقیم و 2 هزار و 274 نفر به صورت فصلی در آذربایجان غربی به شغل زنبورداری مشغول هستند.

وی ادامه داد: همه ساله علاوه بر تامین نیاز‌های داخلی مازاد بر تولید به استان‌های داخلی و نیز کشورهای همسایه صادر می‌شود.

قریشی تصریح کرد: برنامه‌ها و اقدامات آینده این صنعت ارائه آموزش‌های لازم به زنبورداران برای توسعه عمودی زنبورستان‌ها، افزایش کیفیت تولید و نهایتاً تولید عسل ارگانیک، ایجاد صنایع تبدیلی و بسته‌بندی عسل و خارج کردن پرورش زنبورعسل از تولید تک محصولی است.

انتهای پیام/م
برچسب ها: عسل ، ارومیه ، کشاورزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.