مهمترین موارد استفاده وجود آهن سیلیس و ویتامین C است که در جهت کم خونی به خصوص برای بانوان نیز موثر است.

دکتر نصیر دهقان پژوهشگر طب سنتی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران  در خصوص فواید گیاه گزنه و درمان کم خونی اذعان داشت: گیاه گزنه از منظر طب سنتی طبع گرم و خشک دارد و از دیر باز مورد استفاده قرار می‌گرفته است.

وی در ادامه گفت: مهمترین موارد استفاده شامل این است که به دلیل دارا بودن آهن سیلیس تافن و ویتامین C در جهت کم خونی به خصوص برای بانوان نقش بسزایی را ایفا می‌کند.

وی گفت: می‌توان از چای گزنه برای تقویت دستگاه گوارش به خصوص معده و روده و دیابت به صورت دمنوش استفاده کرد.

دهقان تصریح کرد: همان طور که اشاره شد گیاه گزنه برای درمان کم خونی در بانوان و پیشگیری از پوکی استخوان نیز موثر است و به دلیل دارا بودن ویتامین C و آهن برای رفع تنبلی خصوصا در وعده صبحانه برای اینکه یک روز پرتلاش را شروع کنیم توصیه می‌شود.

وی در پایان یادآور شد: به دلیل  دارا بودن ویتامین C موجود در گیاهر گزنه و طبع گرم و خشک آن در مشکل دفع یبوست و افزایش خونسردی نیز می‌تواند مفید باشد.


انتهای پیام/  

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۵۶ ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۷
ماساژ شکم باروغن کرچک جهت عقربه ساعت
Iran (Islamic Republic of)
سمیه
۱۹:۲۳ ۱۰ اسفند ۱۳۹۶
سلام من ی مدتیه یبوست دارم هرچیزیم که براش خوبه خوردم از جمله انجیر و خاکشیرناشتا و ...اما اصلا خوب نشدم و حدودا یک هفته ام هست که چای گزنه میخورم برای تصفیه خون اصلاهم نمیدونستم واسه درمان یبوست خوبه بخاطر همین گفتم نکنه گزنه یبوست زا هستش که وقتی سرچ کردم دیدم از بهترین چایی هابرای درمان یبوسته....پس چرا من همچنان مشکلم برطرف نشده؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۰ ۱۷ بهمن ۱۳۹۷
سلام شمابرای یبوست یک عدد سیب تنور پز کتید بخورید عالی گل محمدی داخل ماست بریزید میل کنید برگ ثنا باگل محمدی دم کنید اگه دوست داشته باشی سیر ترشی وچندروز پشت سرهم استفاده کنی روزی سه بار حتمادفع دارید