وزیر خارجه فرانسه در اظهاراتی اعلام کرده است که داعش یک تهدید کشنده است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران؛ وزیر امور خارجه فرانسه گفت: مشکل است بتوانیم به طور موثر در عراق کاری بکنیم بی آنکه به وضعیت سوریه توجهی نداشته باشیم.

لوران فابیوس در مصاحبه با روزنامه فرانسوی لوفیگارو افزود: ما در عین حال به حقوق بین المللی احترام می گذاریم و نمی خواهیم در دام داعش بیفتیم. بحث هایی که امروز درباره عملکرد گذشته وجود دارد نفع چندانی ندارد اما از آنجایی که برخی در فرانسه ما را به خاطر اینکه سریع تر در سوریه وارد عمل نشدیم سرزنش می کنند، یاد آور می شوم در زمان اولین کنفرانس ژنو نه حزب الله و نه تروریست ها هیچکدام در سوریه حضور نداشتند و ما از همان آغاز فعالانه از اپوزیسیون میانه رو در این کشور دفاع کردیم. دیگر کشورها همچنان که هیلاری کلینتون اخیرا در خاطراتش آورده است چنین موضعی نداشتند. 
 وی افزود: شش ماه بعد از این تاریخ تروریست ها در سوریه بودند. در جریان استفاده از سلاح های شیمیایی در اوت 2013 ما آمادگی مداخله داشتیم که این اتفاق رخ نداد. من نمی خواهم اینجا شرح وقایع بدهم. می خواهم بگویم موضع ما در حمایت از اپوزیسیون میانه رو در مخالفت با بشار اسد از اول درست بود. در عین حال فراموش نکنیم که بشار اسد با آزاد کردن جهادی ها از زندان نقش عمده ای در گسترش تروریسم در سوریه داشته است. 

وزیر امور خارجه فرانسه در پاسخ به این پرسش که " از وقتی که داعش مبارزه با غرب را به عنوان یکی از اولویت هایشان اعلام کرد این لغت غرب به صحنه اول رسانه ای و سیاسی آمده است و همزمان ولادیمیر پوتین نیز از اروپا و‌آمریکا فاصله گرفت، نظر شما چیست؟"، گفت: واقعیت فراتر از این است. به عنوان مثال داعش امروز خطری مرگبار نه فقط برای غرب بلکه برای جهان اسلام است. همچنین خطری برای آسیا، آفریقا و آمریکای جنوبی است. در هر صورت در اینجا نقش فرانسه به عنوان کشوری با اصول جهانشمول، برای ایجاد پیوند بین ملت ها اهمیت دارد. به همین دلیل است که در جهان هیچ قطبی امروز تا این اندازه فرانسه مورد ارجاع قرار می‌گیرد.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۰ ۰۳ شهريور ۱۳۹۳
چشم بسته غیب گفتی خسته نباشی
آخرین اخبار