مدیر حلقه‌های علمی سازمان بسیج اساتید، از تشكیل گروه‌های علمی غیرمتمركز در دانشگاه‌ها و مراكز آموزش عالی كشور خبر داد.

به گزارش حوزه دانشگاه باشگاه خبرنگاران،‌ به نقل از سازمان بسیج اساتید دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی و پژوهشی کشور، محمدحسین نیکونژاد همزمان با تشكیل این حلقه‌ها در اجلاس پانزدهم بسیج اساتید گفت: حلقه علمی گروهی شامل یک استاد بسیجی و تعداد چهار تا 20 دانشجوی ترجیحا تحصیلات تکمیلی است که در یک موضوع تخصصی در دانشگاه‌ها ایجاد شده و موضوع حلقه ‌ای علمی غیرمتمرکز به پیشنهاد استاد ارائه می‌گردد .

وی ادامه داد: حلقه‌های علمی لیزر،  اقتصاد مقاومتی، نانوشیمی، رباتیک ، الکترومغناطیس، آنتن و انتشار امواج، پداگوژی، نقش گیاهان دارویی درطب اسلامی ، زبان‌شناسی،  عرفان اسلامی در ریاضیات  و  ....  نمونه‌هایی از حلقه های علمی  غیر متمرکز تشکیل شده توسط اساتید دانشگاه‌ها می باشد.

وی خاطرنشان كرد: تاکنون حدود 3هزار حلقه علمی غیرمتمرکز در دانشگاه‌های کشور تشکیل شده است و انشالله همزمان این  اجلاس، موضوع حلقه های علمی متمرکز تعیین و فعالیت آنها آغاز خواهد شد.

نیكونژاد افزود: موضوع حلقه‌های علمی متمرکز به پیشنهاد گروه‌های علمی اساتید ، پژوهشکده‌های سازمان بسیج اساتید،  صنایع ، کارخانجات  و کلیه سفارش دهندگان منطبق با نیازهای جامعه خواهد بود و باید اضافه کنم که در  اجلاس پانزدهم اساتید کارگروه حلقه‌های علمی در  پنج گروه تخصصی تشکیل جلسه خواهند داد.

وی ادامه داد: این گروه‌ها در این اجلاس بخشی از عناوین حلقه‌های علمی متمرکز  را تعیین می نمایند . بخش دیگری از عناوین حلقه‌های علمی متمرکز با هماهنگی با صنایع و سازمان‌ها تعیین می‌شود.

به گفته این مدرس دانشگاه، در حلقه‌های علمی متمرکز، دانشجویان دانشگاه‌های مختلف با استاد در  موضوع حلقه مرتبط هستند و تبادل نظر انجام می دهند و اساتید حلقه‌های متمرکز نیز با یکدیگر مرتبط هستند و گروه‌های علمی متمرکز را تشکیل می‌دهند.

 ضمن اینکه گروه‌های علمی متمرکز شبکه تخصصی اساتید حلقه‌های علمی است که از طریق الکترونیکی بدون محدودیت مکان و زمان با هم مرتبط می‌باشند.

عضو هیئت علمی و معاون فرهنگی اجتماعی دانشگاه شهید رجایی گفت: امید است با تشکیل گروه‌ها و حلقه‌های علمی غیرمتمرکز  و  متمرکز  بین دانشجویان و اساتید  دانشگاه‌های کشور،  سازمان بسیج اساتید  بتواند نقش راهبری فکری دانشگاهیان را در راستای تحقق اهداف نظام ایفا نماید.

گفتنی است پانزدهمین اجلاس سالانه اساتید بسیجی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی و پژوهشی کشور، باشعار: «نسبت فرهنگ و اقتصاد در تمدن نوین اسلامی»، روزهای سوم تا پنجم شهریور ماه در مشهد مقدس برگزار می‌شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار