کارشناس مسائل سیاسی افغانستان؛ آمریکا را به بازی دوگانه در برابر تروریسم متهم کرد و گفت آمریکا در راستای اهداف خود در خاورمیانه، با تروریسم برخورد دوگانه دارد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ˈسردارمحمد رحیمیˈ کارشناس مسائل سیاسی و استاد دانشگاه در کابل روز یکشنبه گفت: آمریکایی ها از یک طرف برای دسترسی به اهداف خود در خاور میانه از داعش پشتیبانی می کنند و از سوی دیگر بویژه پس از کشته شدن خبرنگار آمریکایی بدست نیروهای داعش، برای جلب نظر افکار عمومی آمریکا با این گروه وارد جنگ می شوند.

رحیمی گفت: بازی آمریکا در رابطه با گروه های تروریستی چند بعدی است و از پیچیدگی های زیادی برخوردار است زیرا از یک طرف آمریکا با حمایت از تروریست ها و گروههایی مانند داعش بدنبال اهداف بزرگ خود در خاور میانه است و از سوی دیگر باید تعهدی که به مردم آمریکا در امر مبارزه با تروریسم دارد، پاسخ قانع کننده ای بدهد.

وی با تاکید بر اینکه وجهه بیرونی گروه داعش برای آگاهان سیاسی و کارشناسان روشن شده است، گفت: کشورهای اروپایی از جمله انگلیس و رژیم اسرائیل نیز در رابطه با اهداف منطقه ای خود از گروه داعش بهره می برند.

رحیمی گفت: داعش می تواند در راستای طرح آمریکا در قالب خاور میانه بزرگ عمل کند که نوعی همسویی در مواضع برخی کشورهای منطقه برای خاور میانه بزرگ، بوجود می آورد.

این استاد دانشگاه با تاکید به اینکه نوعی رقابت پنهانی در منطقه بین ˈام آی 6ˈ و ˈسیاˈ در موضوع خاور میانه وجود دارد، افزود:

در رابطه با قتل خبرنگار آمریکایی آن چنان که عنوان شد قاتل ˈجیمزفولیˈ عضو انگلیسی داعش است، این احتمالات را که نوعی جنگ نرم بین سازمان های اسخباراتی اروپایی و آمریکایی بر سر موضوع خاور میانه نیز وجود دارد، بیشتر کرده است.

رحیمی گفت: مقابله آمریکا با داعش در سوریه و عراق متفاوت بود زمانی در سوریه از این گروه حمایت کرد و حال که خبرنگار آمریکایی به دست نیروهای این گروه به قتل رسید، چاره ای ندارد حداقل به طور نمایشی با داعش وارد جنگ شود.
/انتهای پیام
منبع:ایرنا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار