رئیس کمیته مخابرات مجلس شورای اسلامی گفت: شبکه ملی اطلاعات باید فعالیت خود را از یک نقطه و منطقه جغرافیایی آغاز کند.

 به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، رمضانعلی سبحانی فرد، رئیس کمیته مخابرات مجلس شورای اسلامی در مراسم افتتاح 513 پروژه زیر ساختی شبکه مادر مخابراتی کشور با اشاره به این که ارتباطات و فناوری اطلاعات در چند سال گذشته مورد بی مهری قرار گرفته بود گفت: ارتباطات و فناوری اطلاعات امسال نسبت به دو سال گذشته جایگاه اصلی خود را پیدا کرده و در مجلس اعتقاد داریم که ارتباطات و فناوری اطلاعات زیر ساخت توسعه سایر دستگاه ها است.

وی با اشاره به این که مرکز عملیات امنیت شبکه دیتا(SOC) یکی از نیازهایی است که در مجلس شورای عالی فضای مجازی تأکید می‌شود افزود: SOC پروژه‌ای است که می تواند حملات سایبری زیر ساخت‌ها را از بین ببرد.

سبحانی‌فر در ادامه اظهار کرد:‌ بودجه امسال جاری وزارت ارتباطات  و فناوری اطلاعات 2هزار و 500میلیارد پیش بینی شده بنابراین می توان با این مقدار بودجه کارهای بزرگی انجام داد.

وی تصریح کرد: افزایش فیبر نوری که سال‌ها متوقف شده بود یکی از برنامه‌هایی است که امروز فعال شده و 4هزار روستای کشور متصل به اینترنت هستند.

سبحانی‌فرد همچنین گفت: ما هنوز با دولت و سلامت الکترونیک و شبکه ملی اطلاعات فاصله داریم بنابر این لازم است این فعالیت ها سرعت بیشتری بگیرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: نیاز نیست شبکه ملی اطلاعات یک دفعه در همه‌ی نقاط کشور اجرا شود چرا که انتظار می‌رود از یک جا منطقه جغرافیایی راه اندازی فعالی خود را آغاز کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار