عضو شورای سیاستگذاری بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان، از "رشد و تعالی ارزشهای فرهنگی، اخلاقی و دینی" به عنوان محوری یاد کرد که می تواند در این جشنواره مورد نظر قرار گیرد.

به گزارش حوزه تئاتر باشگاه خبرنگاران به نقل از  ستاد خبری جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان، ابراهیم کارخانه‌ای با استقبال از برگزاری بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان در استان همدان، گفت: هر جشنواره ای که در کشور برگزار می شود، دارای برنامه ریزی و چشم اندازهایی مبتنی بر اهداف فرهنگی نظام جمهوری اسلامی است و باید تلاش برگزارکنندگان در جهت رسیدن به رشد و تعالی در این زمینه ها باشد.

این نماینده مجلس همچنین بر ضرورت ارتقای روزافزون سطح کمی و کیفی جشنواره تئاتر کودک و نوجوان تاکید کرد و افزود: کیفیت و کمیت برگزاری جشنواره تئاتر کودک و نوجوان باید در هر سال به نسبت سال قبل، جهش قابل ملاحظه ای را نشان دهد؛ نه اینکه هر سال شاهد تکرار مکررات در آثار، موضوعات و نحوه نگرشها به مسائل باشیم.

وی با اشاره به اینکه افکار کودکان و نوجوانان بکر و تازه است، تصریح کرد: موضوعاتی که در آثار هنری به ویژه تئاتر مطرح میشود، به دلیل زنده بودن و ارتباط نفس به نفس با مخاطب، می تواند بر لوح ضمیر و جان کودک و نوجوان اثرگذاری قابل توجهی داشته باشد و همین امر مسئولیت برگزار کنندگان جشنواره و هنرمندان حاضر در آن را بیشتر و سنگین تر خواهد کرد.

این نماینده مردم استان همدان در مجلس تئاتر را یک هنر ملموس و زنده خواند و درباره پیام خود برای این جشنواره، گفت: "جشنواره تئاتر کودک؛ رشد و تعالی ارزشهای فرهنگی، اخلاقی و دینی" می تواند به عنوان یکی از محورهای جشنواره بیست و یکم در نظر گرفته شود زیرا کلیت این جشنواره و آثاری که در آن حضور پیدا می کنند، بر ذهن، فکر و اندیشه جوانان اثرگذار خواهند بود.

کارخانه ای از حمایت و پشتیبانی مجمع نمایندگان استان همدان نسبت به برگزاری بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان خبر داد و گفت: به عنوان مجمع نمایندگان استان همدان اگر در هر زمینه از ما برای برگزاری جشنواره کمکی برآید، دریغ نخواهیم کرد.

گفتنی است بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان به دبیری پیام دهکردی از 15 مهر ماه مصادف با روز جهانی کودک آغاز و تا 21 مهر ماه هم زمان با عید سعید غدیرخم ادامه دارد.


انتهای پیام/ اس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.