وزیران امور خارجه ایران و عراق در نشستی خبری با تاکید بر مبارزه با خطر تروریسم، از همکاری تهران و بغداد در مقابله با گروهک تروریستی داعش خبر دادند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از شبکه اسکای نیوز: "هوشیار زیباری" در آغاز نشست خبری مشترک با "محمد جواد ظریف" وزیر امور خارجه کشورمان با قدردانی از جمهوری اسلامی ایران به خاطر همکاری با عراق در زمینه مبارزه با تروریسم، از همکاری بغداد و تهران در زمینه مقابله با گروهک تروریستی داعش خبر داد.

وی همچنین افزود: واقعیتی جدید در منطقه به وجود آمده که آمادگی جامعه جهانی برای مقابله با خطر داعش را می‌طلبد.

در ادامه این نشست خبری "محمد جواد ظریف" با اعلام حمایت ایران از عراق در زمینه مقابله با گروهک تروریستی داعش، گفت: تهران از تحولات سیاسی عراق رضایت دارد.

وزیر امور خارجه کشورمان در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه ایران به مقاومت عراقی‌ها به رهبری مرجعیت دینی در برابر تروریسم افتخار می‌کند، تاکید کرد: داعش به خودی خود بر ضد مذهب و یا کشوری نیست بلکه این گروهک امنیت تمامی منطقه را تهدید می‌کند.

"محمد جواد ظریف" با تاکید بر اینکه عراقی‌ها و کُردها توانایی دفاع از سرزمین‌شان را دارند، افزود: وحدت و امنیت عراق در اولویت ایران قرار دارد.

وی اضافه کرد: آنچه که در عراق و سوریه در جریان است تمامی منطقه و جامعه جهانی را هدف قرار داده است.

هوشیار زیباری نیز در این کنفرانس مشترک خبری گفت : ما در حضور  آقای ظریف مراتب تشکر خود را از جمهوری اسلامی ایران به علت حمایتی که در مبارزه با تروریسم در همه مناطق عراق اعم از سامراء وکردستان به عمل آورده است اعلام می کنیم.
همکاری های بسیار مثبتی وجود داشته است. منطقه با رویداد جدیدی روبروست. مداخله بین المللی انسان دوستانه ای برای متوقف کردن این حمله وجود دارد و نیاز است که همکاری های بین المللی و منطقه ای برای نابودی این گروههای گمراه صورت گیرد که می خواهد ارزشهای اسلامی را نابود کند و در خدمت اهداف شرورانه خود بگیرد.ما با جناب وزیر درباره اوضاع موجود گفتگو کردیم و کشتاری که چند روز پیش در دیاله روی داد و چندین نمازگزار و انسان بی گناه کشته شدند و همچنین همه جنایاتی را که علیه قومیت ها و اقلیتها و اتباع مذاهب مختلف و مردم عراق صورت می گیرد شدیدا محکوم کردیم. من از کسانی هستم که معتقدم کل جهان نمی خواهد شاهد شکست عراق باشد. این موضوع در دوره این رنج و درگیری ثابت شده است. شاید ما به خاطر قدرت و موقعیت جغرافیائی و جایگاهی که داریم و همچنین حمایت بین المللی که از عراق و ملت عراق صورت می گیرد خوش شانس باشیم. ما درباره پاره ای از مسائل دوجانبه گفتگو کردیم و امیدواریم توافقات صورت گرفته میان جمهوری اسلامی ایران و عراق در نزدیک زمان ممکن اجرا شود. ما امیدواریم  این توافقات به دست دولت جدیدی که در عراق تشکیل خواهد شد تحقق یابد به ویژه مسائل اروند رود و توافقنامه های مرزی و رودخانه ای که مذاکره کنندگان عراقی و ایرانی پیش از پایان یافتن دوره دولت فعلی درباره آن گفتگو کرده اند.

انتهای پیام//
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار