وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: به منظور پیشرفت در زمینه ارتباطی کشور صدور پروانه‌های مخابراتی و ارتباطی تا اواخر سال 94 افزایش می باید.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، مراسم افتتاحیه 513 پروژه زیر ساختی شبکه مخابراتی کشور که 34 طرح مخابراتی شامل دو استان تهران بود همزمان با آغاز هفته دولت برگزار شد.

در این مراسم محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به این که هفته دولت در گذشته به عنوان دهه فجر مطرح بود گفت: در گذشته سعی می شد همه‌ی فعالیت‌ها در  10روز دهه فجر اعلام شود و امروز ما در این دهه در چند شهر استان کشور افتتاح پروژه مخابراتی داشتیم.

وی با اشاره به این که در هفته جاری پروژه مخابراتی در 5 استان کشور افتتاح می‌شود افزود: با توجه به ارزیابی انجام شده از 4 استان کشور افتتاح پروژه‌های ارتباطی داشتند، تمام کسانی که در بخش ICT فعالیت می‌کند دارای تعامل خوب و سازگاری بین هم بوده اند.

وی با اشاره به این که بازدهی بیشتر همراه با کیفیت و تعرفه مناسب از جمله اهداف وزارتخانه است اظهار کرد: در گذشته به دلایل مختلف صمیمیت و تعامل وجود نداشت و امروز در یک فضا آرام و بدون تنش شاهد بهره برداری از پروژه‌های مختلف هستیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در خصوص وضعیت اجرای شبکه ملی اطلاعات گفت: قرار بود پروژه شبکه ملی اطلاعات در فروردین و اردیبهشت سال جاری اجرا شود اما با توجه به وضعیت مالی به انجام نرسید همچنین انتظار می‌‌رود در این  ماه برای اجرای آن کارها و فعالیت‌های خوبی انجام شود.

واعظی اظهار داشت: مردماز خدماتی که ارائه می‌شود راضی نیستند و کم فروشی می‌شود و باید خودمان را اصلاح کنیم تا بتوانیم مورد رضایت همگان قرار گیریم.

وی تصریح کرد: امیدواریم با سرمایه گذاری خوب تا اواخر سال94پروانه‌های مختلفی را صادر کنیم.

وی در خصوص مرکز عملیات امنیت شبکه دیتا(SOC) گفت: افتتاح این پروژه برای امنیت کشور از اهمیت بالایی برخوردار است و به طوری که از اطلاعات امنیتی کاربران محافظت و با شناسایی رخدادهایی بر علیه شبکه با آن مقابله می‌کند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در خصوص افزایش دو برابری پهنای باند IP کشوری گفت: در سال جاری پهنای باند از 500گیگا بایت بر ثانیه به هزار و 210گیگا بایت بر ثانیه رسید.

گفتنی است در این مراسم 513 پروژه زیر ساختی شبکه  مخابراتی کشور با حضور مقام عالی وزارت ارتباطات و مسئولین شرکت زیر ساخت برگزار شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار