عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: مجمع تولید پودر آلومینیوم بعد از ۱۸ سال همچنان بلاتکلیف است، در حالی که باعث اشتغالزایی ۶۰۰۰ نفر از جوانان جویای کار است.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران؛ مهناز بهمنی نماینده آذربایجان شرقی و سراب در جلسه علنی امروز یکشنبه ۲ شهریور ضمن گرامیداشت هفته دولت به دولتمردان در تذکر شفاهی به وزیر راه و شهرسازی، گفت: جاده سراب به بستان آباد که روزانه بالا‌ترین ترافیک در شمال غرب کشور را دارد به جاده مرگ مشهور شده و سرعت ساخت و ساز در آن بسیار کند است، لذا خواستار تسریع این پروژه مهم هستیم.

عضو کمیسیون اقتصادی در تذکری به وزیر نیرو گفت: سراب که شهر آب است، چرا به دلیل سوء مدیریت و عدم تدبیر با مشکل کم آبی روبروست. جهت حل مشکل آب کشاورزی و آب شرب روستاییان بعد از سفر شما به این منطقه چه اقداماتی انجام شده و در آینده چه بر سر این مردم خواهد آمد؟

بهمنی همچنین خواستار تکمیل و تامین آب مجتمع‌های حوزه استانی‌اش و همچنین رسیدگی به لایروبی سد چشمه‌ها شد.

وی در تذکری به وزیر صنعت نیز گفت: سرنوشت مجتمع تولید پودر آلومینیوم بعد از ۱۸ سال به کجا رسید؟ چه اقداماتی براساس عقد قرارداد دانش فنی آن انجام شده؟ این مجتمع باعث اشتغالزایی ۶۰۰۰ نفر از جوانان جویای کار است.

بهمنی همچنین در تذکری به وزیر جهاد کشاورزی اظهار داشت: روستاییان زحمتکش مناطق ما امنیت فروش محصولات خود را ندارند و اکثر محصولاتشان سیب زمینی و خواستار خرید تضمینی محصولات منطقه هستیم.

عضو کمیسیون اقتصادی در تذکری به وزیر آموزش و پرورش گفت: علت اینکه مرخصی ۹ ماه زایمان انجام نمی‌شود چیست؟ ما در تامین سرانه مدارس در کل کشور به خصوص آذربایجان شرقی مشکل داریم، بنابراین باید مسئولان ذیربط هرچه سریع‌تر به این مسائل رسیدگی کنند.

 انتهای پیام/

برچسب ها: عضو ، کمیسیون ، اقتصادی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار