هافینگتون پست:

مردم آمریکا از خشونت‌های دائمی پلیس خسته‌ شده‌اند

پایگاه اینترنتی آمریکایی هافینگتون پست نوشت مردم آمریکا از خشونت پلیس خسته و ناراضی هستند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اینترنتی هافینگتون پست در گزارشی نوشت مردم آمریکا از خشونت پلیس خسته و ناراضی هستند.

این پایگاه اینترنتی آمریکایی امروز در مقاله‌ای نوشت اعتراضات در پی کشته شدن "مایکل براون"، نوجوان غیرمسلح آمریکایی به دست "دارن ویلسو"ن، پلیس سفیدپوست فرگوسن در نهم اوت همچنان ادامه دارد. 

هافسینگتون پست افزود: تظاهرکنندگان فقط به کشته شدن براون اعتراض نمی کنند. آن‌ها خشم فروخورده خود را به یک مشکل قدیمی که خشونت پلیس آمریکا است فریاد می زنند، خشونتی که اغلب دامن سیاهپوستان را می گیرد.

این پایگاه آمریکایی ادامه داد: ضرب و شتم وحشتناک رودنی کینگ به دست پنج نیروی پلیس در لس آنجلس در سال 1991 و سپس تبرئه مهاجمان، موجب شورش هایی در سال 1992 در این شهر شد و 53 کشته برجای گذاشت که برخی از آنها به دست نیروی پلیس کشته شدند. 

بیست سال بعد، اقدامات پلیس در کتک زدن یا شلیک کردن معمولا یا با دوربین تلفن های همراهی که دست همه هست یا با دوربین های نظارتی نصب شده در خیابان ها ثبت و ضبط می شوند. برای مثال دوربین‌های نظارتی تصاویری را از "کلی توماس"، مرد بی خانمان مبتلا به بیماری اسکیزوفرنی را ضبط کردند که با ضرب و شتم نیروهای پلیس در شهر فولرتون در ایالت کالیفرنیا جان خود را از دست داد. پلیس وی را با یک مظنون به دزدی خودروها در آن منطقه اشتباه گرفته بود. آنها نیز تبرئه شدند.

در این مقاله همچنین موارد دیگری از ضرب و شتم و خشونت‌های مرگبار پلیس آمریکاذکر شده است. برخی از کارشناسان معتقدند که پلیس برای شلیک کردن به قصد کشتن آموزش دیده اند. برخی خواستار تصویب قانون جدیدی هستند که برای جلوگیری از بدرفتاری و افزایش مسئولیت پذیری، دوربینی بر روی لباس مامورین پلیس نصب شود. در بررسی هایی که در آن از نیروهای پلیس خواسته شده است دوربین همراهشان داشته باشند نشان داده است که این شیوه موثر است.

در انتهای این مقاله آمده است حقیقت این است که ما نمی دانیم چند نفر در سال بر اثر تیراندازی پلیس جان خود را از دست می دهند اما می دانیم که فقط در ماه گذشته دستکم 5 سیاهپوست غیرمسلح به دست پلیس کشته شده اند.

انتهای پیام/
برچسب ها: مردم ، امریکا ، خشونت ، دائمی ، پلیس ، خسته
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار