ورلد سوسیالیست گزارش داد؛

حوادث فرگوسن بخشی از الگوی سیاسی حکومتی آمريکا است

ورلد سوسیالیست در گزارشی نوشت، مردم مناطق مختلف آمریکا اقدامات پلیس این کشور را بخشی از الگوی سیاسی حکومت در آمریکا می دانند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از ورلد سوسیالیست در گزارشی نوشت، مردم مناطق مختلف آمریکا از جمله نیویورک اقدامات پلیس در فرگوسن را بخشی از الگوی سیاسی حکومت در آمریکا می دانند. 

بر اساس این گزارش طبقه کارگر نیویورک یکی از قشرهایی بود که بیشترین واکنش را به حادثه قتل یک نوجوان سیاه پوست در فرگوسن نشان داد. 

در این گزارش آمده است کارگران و جوانان نیویورکی مدت‌ها است مورد خشونت بسیار شدید از جمله قتل توسط پلیس قرار گرفته‌اند و از حادثه قتل "اریک گارنر" سیاه پوست در محله استاتن ایلند کمتر از یک ماه می گذرد. این شهر همچنین اخیرا به علت بازرسی های بدنی پلیس که موجب آزار و اذیت صدها هزار تن از جوانان رنگین پوست شده است معروف شده بود. 

"آنتونی ویلیامز" از شهروندان نیویورکی می گوید وی نگران استفاده از روش های نظامی پلیس برای سرکوب مردم است. وی می گوید چه اتفاقی دارد برای آمریکا می افتد پلیس نظامی در تلاش برای جلوگیری از اعتراضات مردمی است. پلیس به شدت در تلاش برای سرکوب مردم است. 

این  فقط سیاه پوستان آمریکایی نیستند که به دست پلیس کشته می شوند بلکه سفید پوستان نیز کشته می شوند. در سال دو هزارو یازده تصاویری از یک فرد سفید پوست منتشر شد که در کالیفرنیا آنقدر  توسط پلیس کتک خورد که جان سپرد اما پلیس تبرئه شد. 

در کاخ سفید نیز هیچکس حامی سیاه پوستان نیست. اوباما درباره دفاع از حقوق مردم و خبرنگاران شعار می دهد با این حال در واقع از پلیس حفاظت می کنند. 

"کریستوفر آرویو "27  ساله و دانشجو نیز می گوید به نظر من هیچ تفاوتی میان دموکرات ها و جمهوریخواهان وجود ندارد. درواقع انتخاب میان آنها یک خیال باطل است. در پی روی کار آمدن اوباما شمار افرادی که به کمک های غذایی وابسته شده اند افزایش یافته است. در سال دو هزارو چهار میلادی ده میلیون نفر به کوپن های غذای رایگان وابسته بودند، اکنون این رقم به چهل و هفت میلیون نفر رسیده است. 

"جیچن کیت" دیگر جوان سیاه پوست با این حال رد می کند این گونه قتل ها نشانه نژادپرستی است. وی می گوید این اقدامات به هیچ وجه نتیجه نژاد پرسیتی نیست. 

همه به دنبال دلیل قتل مایکل براون هستند و انتظار دارند که این آخرین قتلی باشد که پلیس آمریکا مرتکب می شود. 

کیت حادثه فرگوسن را در چارچوبی بزرگ تر می بیند این حادثه در شهرهای مختلف روی می دهد اما اجازه نمی دهند منعکی شود. 

در سراسر جهان حتی در مناطقی مانند مصر از آمریکا به علت آنچه در میسوری روی داد انتقاد می کنند. افرادی که در قدرت هستند همه زمان خود را صرف تحقق منافع خود می کنند و هر از چند گاهی نتیجه این گونه اقدامات در حوادثی نظیر آنچه در فرگوسن روی داد مشاهده می شود. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار