رئیس ستاد کشوری طرح تحول نظام سلامت گفت: برنامه حمایت از ماندگاری پزشکان در مناطق محروم به منظور ارتقای كيفيت خدمات سلامت در مناطق کمتر توسعه یافته کشور در حال اجراست.

به گزارش گروه علمي،‌ پزشكي باشگاه خبرنگاران به نقل از وبدا،  محمد آقاجانی اعلام کرد: برنامه حمایت از ماندگاری پزشکان در مناطق محروم به منظور ارتقای كيفيت خدمات سلامت در مناطق کمتر توسعه یافته کشور، با هدف افزایش دسترسی مردم به خدمات و مراقبت‌های سلامت در سطح دوم و سوم و جذب و ماندگاری پزشکان در این مناطق تدوین شده و با اجرای آن از طریق پرداخت‌های تشویقی در مناطق کمتر توسعه یافته، زمینه‌‌ تمام‌ وقتی پزشکان و در نهایت کاهش پرداخت از جیب مردم، فراهم می‌شود.

وی افزود: طی برنامه ریزی های به عمل آمده بسته های تشویقی و حمایت های همه جانبه جهت جذب و ماندگاری پزشکان در مناطق کمتر توسعه یافته کشور پیرامون ارتقای عدالت در دسترسي و بهره‌مندی مردم به خدمات سلامت در مناطق محروم به عمل آمده است.

معاون درمان وزارت بهداشت گفت: ساماندهي مناسب نظام ارجاع در سطح تخصصی و فوق تخصصی مناطق کمتر توسعه یافته، حذف پرداخت‌های غیررسمی در این مناطق، اجرای صحیح نظام سطح بندی در بخش نیروی انسانی و خدمات سرپایی و بستری از دستاوردهای اجرای این برنامه در فصل اول برنامه تحول نظام سلامت است.

آقا جانی در ادامه افزود: تمامی پزشكان متخصص، فلوشيپ يا فوق‌تخصص و پزشكان عمومی شاغل در بيمارستان‌ها و اورژانس‌های پیش‌بیمارستانی كه به صورت تمام‌وقت جغرافيایی (اعم از تمام وقت هيات علمی و تمام وقت درمانی)، در مناطق كمتر توسعه يافته كشور مشغول به خدمت میباشند، مشمول این طرح می شوند.

رئیس ستاد کشوری تحول نظام سلامت در پایان گفت: در فصل اول اجرای برنامه 3300 پزشک متخصص در 291 شهر محروم در مشمول برنامه قرار گرفته اند که انتظار می رود تا پایان سال به 5000 پزشک متخصص برسد.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Germany
ناشناس
۱۱:۱۷ ۰۴ شهريور ۱۳۹۳
تعدادپزشکان متخصص در مناطق محروم به 1 ملیون برسد بازهم مشکل سرجایش هست!هواپیماهای ما در کلان شهرها به خلبان نیاز دارند آنوقت برای هواپیماهای نداشته مان در مناطق محروم هی خلبان استخدام میکنیم!و هی تشویق شان میکنیم وبرای ماندگاریشان تدبیرهای جدید پیدا میکنیم وپول اضافی میدهیم!خنده داره نه؟
Germany
ناشناس
۱۰:۳۵ ۰۳ شهريور ۱۳۹۳
کاهش پرداخت از جیب مردم!!!!
اولادوباره کاری باعث افزایش پرداخت از جیب مردم میشود.
ثانیاارتقای عدالت در دسترسي و بهره‌مندی مردم به خدمات سلامت در مناطق محروم بدون وجود تجهیزات پزشکی واتاق عمل تخصصی بی معنی واقدامی غیر عقلایی است.اگر راست میگوئید اول امکانات را به مناطق محروم ببرید وبعد پزشکان را.
Germany
شهروند مناطق محروم کلانشهری
۱۹:۵۱ ۰۲ شهريور ۱۳۹۳
آیا اینهمه آپارتمان سازی مجاز وغیرمجاز برای جلب مهاجرت شهرستانیها وروستائیها نبوده است؟رشد جمعیت شهرنشین های کلانشهرها نمیتوانست آنها را پرکند.بنابراین معاون محترم درمان بهتر است فکری به حال این مردم که همانا اهل مناطق محرومند بفرمائید وکمبود اظهرمن الشمس پزشک متخصص ومراکز تخصصی وفوق تخصصی در کلان شهرها را برطرف منائید چراکه مهاجرت در حال انجام است وشهرستانها وروستا ها درحال خالی شدن هستند.....
Germany
کاردیولوژیست مناطق محروم
۱۵:۴۱ ۰۲ شهريور ۱۳۹۳
استاد عزیز سیستم ارجاع کار بهورز است.خود شما که متخصص قلب هستید در موقع گذراندن طرحتان آیا توانستید به احدالناسی در منطقه محروم که جز نوار قلبی خراب چیزدیگری ندارد خدمت کنید!یا همه شان را با آمبولانس ارجاع میدادید ویا توصیه میکردید فلان روز به بیمارستان قلب کلان شهر استان مراجعه کند تا خودتان در آنجا اورا ویزیت واکو کاردیوگرافی ویاتست ورزش ویا آنژیوگرلفی قرار دهید؟که همین الان متخصصان در مناطق محروم کارشان همینهاست...در آن دنیا پاسخو خواهید بود اگر آگاهانه از ماندگاری وتشویق و... متخصصان سخن بگوئید.بیائید در تصمیمات وعقایدتان راجع به مناطق محروم تجدید نظر کنید..اجرتان با خدا باد...
Germany
پزشک متخصص زن متاطق محروم
۱۵:۳۳ ۰۲ شهريور ۱۳۹۳
"ساماندهي مناسب نظام ارجاع در سطح تخصصی و فوق تخصصی مناطق کمتر توسعه یافته"

استاد ارجمند نظام ارجاع مربوط به پزشک خانواده است نه متخصصان!مراکز تخصصی وفوق تخصصی در مناطق به اصطلاح محروم وجود خارجی ندارد که پزشک متخصص در آنها نیاز باشد!! آیااین وسط ماندگاری پزشکان متخصص که صرفا حضور فیزیکی دارند وتشویق ها وپول اضافی به آنها دادن معنی دارد؟کی ما میخواهیم منطقی باشیم واجازه دهیم مردمیکه با میل خود به کلان شهرها(بقولی کلان روستاها) می آیند راحتر وسریع تر بیایند ودسترسی به پزشکان متخصص مراکز دانشگاهی داشته باشند.نیاز شدید در مراکز دانشگاهی ودولتی به پزشک متخصص وجود دارد چرا نمیبینید!!!اینهمه صفهای طولانی مردم شهرستانها وحاشیه نشینها که دل مسئولان را به درد آورده!! راه حلش زورگویی به پزشکان متخصص برای حضور بیهوده در بیمارستانهائیکه در حد درمانگاه وزایشگاه هسنتد نیست!!!آیادادن پول اضافی از بیت المال به این پزشکان مشکل بیماران را حل میکند؟دوباره کاری وارجاع بیمارا چه نفعی برای مردم وشما دارد؟از زبان ما نتخصصان مناطق محروم مو درآمد از بس گفتیم ونوشتیم....خدایا کمی منطق وانصاف به مسئولان ما عطافرما.....
آخرین اخبار