دبیر علمی نخستین کنگره بین‌المللی چشم رضوی عنوان كرد: عمل جراحی لیزیک در كشور با موفقيت 98 درصدي انجام مي‌شود

دکتر بهزاد برازنده به خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، گفت: در حال حاضر از شیوه‌های مختلفي در جراحی عیوب انکساری چشم استفاده مي‌شود.

دکتر برازنده با اشاره به افزایش اعمال جراحی‌ رفراکتیو به منظور اصلاح نمره‌‌های چشم در افراد، گفت: نخستین شرط برای انجام عمل جراحی رفراکتیو (لیزیک) سن بيمار است.

وي با اشاره به اينكه اين عمل جراحي در سن 18 سالگي به بعد انجام مي‌شود، تصريح كرد: این جراحی‌های سه گانه در موارد نزدیک‌بيني حدودا تا شماره 10، در افراد آستیگمات حدودا تا شماره 5 و در افراد دوربین نیز حدودا تا شماره 5 قابل اصلاح است.

برازنده با اشاره به تفاوت تکنیک‌های رفراکتیوِ لازک، PRK و لیزیک، گفت: امتياز روش ليزيك اين است كه بیمار بعد از عمل جراحي احساس درد و ناراحتی ندارد.

وی با بیان اینکه آخرین روش‌های جراحی آب مروارید در نخستین کنگره بین‌المللی چشم بیمارستان رضوی به صورت زنده انجام خواهد شد، گفت: در حال حاضر جراحی‌های کاتاراکت (آب مروارید) و رفراکتیو (لیزیک) شایع ترین اعمال جراحی چشم محسوب مي‌شوند که پیشرفت‌های علمی و تکنولوژی در این زمینه عوارض ناشی از جراحي را بسیار کاهش داده است.

دبیر علمی نخستين کنگره بين‌المللي چشم رضوي جایگاه کشورمان در زمینه اعمال جراحي کاتاراکت و رفراکتیو را در دنيا خوب ارزیابی کرد و افزود: یکی از اصلی ترین اهداف این کنگره ارائه جديدترين روش‌هاي جراحی كاتاراكت در دنيا است.

دکتر برازنده افزایش سن را عامل اصلی ابتلا به آب مروارید دانست و افزود: طبق آمارها، بسیاری از افراد بالای 60 سال و 90 درصد افراد بالای 80 سال به آب مروارید مبتلا می‌شوند و پیش بینی می‌شود طي 15 تا 20 سال آینده آمار مبتلايان به آب مرواريد رشد زيادي داشته باشد.

وي خاطرنشان كرد: بر اساس آمار بانک چشم ایران سالانه بیش از 3 هزار عمل جراحي پیوند قرینه در کشورمان انجام می‌شود.

انتهای پیام//

برچسب ها: عمل ، جراحی ، لیزیک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.