وزیر خارجه قطر روز گذشته جنایت سربریدن خبرنگار آمریکایی را محکوم و اتهام‌ها مبنی بر حمایت مالی از داعش را تکذیب کرد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازخبرگزاری رویترز، وزیر خارجه قطر روز گذشته دربیانیه‌ای سربریدن جیمز فولی خبرنگار آمریکایی را محکوم و آن را وحشیانه خواند.

 دراین بیانیه‌ که در لندن منتشر شده است، همچنین با تکذیب قاطع حمایت مالی از داعش، آمده است: قطر از هیچ گروه رادیکالی و از جمله داعش به هیچ نوعی حمایت نمی کند و قطر با افکار و روش خشونت بار آنها مخالف است.

این سخنان وزیر خارجه قطر یک روز پس از این بیان می‌شود که دولت آلمان بخاطر متهم کردن قطر به حمایت از نیروهای ستیزه جوی داعش توسط یکی از وزرایش، عذرخواهی کرد.

"خالد عطیه" وزیر خارجه قطر در این بیانیه، این سخنان را غیر دقیق خواند.

وی افزود: نگرش گروه‌های افراطی منطقه با نگرش کشورش همخوانی ندارد و قطر به هیچ وجه از آنها حمایت نمی کند.

وی ادامه داد: قطر تمامی تلاشش را به منظور تحقق صلح و عدالت در منطقه بکار می‌گیرد وخواستار تلاش همگانی برای پایان دادن به خشونت در عراق وسوریه است.

وی گفت: کشتار شهروندان وبی گناهان و تبعید اجباری هزاران تن، ماهیت عراق و صلح و امنیت درتمامی منطقه را تهدید میکند.

وی همچنین تصریح کرد که کشورش از "مخالفان سوری" به مانند بسیاری دیگر از کشورهای خاورمیانه و جامعه جهانی حمایت می کند؛ اما  از داعش ویا گروه‌های دیگر رادیکالی حمایت مالی نمی کند.

گفتنی است،  قطر پیشتر نیز حمایت از شبه نظامیان‌مسلح که برمناطق گسترده‌ای در شمال عراق و شرق سوریه مسلط شده‌اند را تکذیب کرده بود؛ اما برخی منابع مخالف می‌گویند قطر از معارضان که عربستان و غرب نیز از آن‌ها پشتسبانی می‌کنند و گروه‌های ستیزه جو و رادیکال که سعی دارند تا خلافت اسلامی برپا کنند نیز حمایت می کند.

انتهای پیام/ 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار