حزب کارگران کردستان ترکیه (پ ک ک) برای مبارزه با داعش خواستار دریافت کمک تسلیحاتی از اروپا شد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه طرف ترکیه، "جمیل باییک" رئیس گروه پ ک ک در مصاحبه با روزنامه آلمانی "فرانکفورتر آلگماینه تسایتونگ" با مطرح کردن این درخواست تاکید کرد ، گروه داعش را فقط از طریق کمک تسلیحاتی به گروه هایی که با این گروه مبارزه می‌کنند ،‌ می توان متوقف کرد. 

وی با تاکید بر اینکه افراد گروه پ ک ک به صورت موثر با عناصر داعش مبارزه می کنند ،‌ از آلمان و دیگر کشورهای اروپایی خواست سلاح در اختیار این گروه قرار دهند.

باییک که در پایگاه گروه پ ک ک در کوه قندیل عراق بسر می برد ،‌ گفت : کشورهای اروپایی نباید کمک های تسلیحاتی را در اختیار بخشی از کردها قرار دهند زیرا چنین کاری اشتباه خواهد بود. 

وی سازمان اطلاعاتی ترکیه را متهم به آموزش عناصر داعش کرد و گفت : اتحادیه اروپا باید با اعمال فشار بر ترکیه این کشور را وادار به جلوگیری از ورود عناصر داعش به خاک عراق و سوریه از طریق ترکیه کند. 

باییک همچنین پیشمرگان کرد اقلیم کردستان عراق را متهم کرد که در مناطق نزدیک مرز سوریه بدون جنگ از برابر داعش گریخته اند و گفت: مسعود بارزانی دراین باره اظهارات قانع کننده ای بیان نکرد.

رئیس گروه پ ک ک گفت : ما دو هفته پیش از آغاز حملات داعش به مسعود بارزانی رئیس اقلیم کردستان عراق درباره این مسئله هشدار دادیم اما کردها بدون شلیک یک گلوله از برابر داعش عقب نشینی کردند. 

جمیل باییک از کشورهای غربی خواست به جای کمک به پیشمرگان کمک های تسلیحاتی خود را در اختیار گروه پ ک ک قرار دهند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار