دبیر ستاد مسکن مددجویان بهزیستی کشور گفت: کمک بلاعوض مسکن به مددجویان زیر پوشش زلزله زده ساکن استان ایلام پرداخت می شود.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ایلام؛ علی ربوبی در حاشیه بازدید از منازل مسکونی مددجویان زلزله زده شهرستان آبدانان با اعلام این خبر گفت: شمار مددجویان بهزیستی ساکن در آبدانان، مورموری و روستاهای اطراف آن 330 خانوار است و در بازدیدهای انجام گرفته از منازل این افراد تعدادی از این واحدهای مسکونی نیازمند تعمیر و مابقی باید تخریب و نوسازی شوند.
وی اضافه کرد: در این زمینه علاوه بر کمک هایی که از سوی دولت در قالب تسهیلات و کمک بلاعوض به این افراد پرداخت می شود از سوی بهزیستی کشور نیز کمک بلاعوض مسکن تا سقف 40 میلیون ریال به مددجویان زلزله زده پرداخت خواهد شد.
ربوبی افزود: کارشناسان مسکن بهزیستی و بنیاد مسکن در مرحله نخست ضمن بازدید از واحدها ارزیابی خسارت از منازل مددجویان انجام گرفته و سپس برآورد خسارت اعلام می شود.
زمین لرزه 6،1 ریشتری صبح دوشنبه 27 مردادماه در بخش «مورموری» آبدانان با وارد کردن خسارت به 17 هزار واحد مسکونی، تجاری، اداری و تاسیسات زیربنایی این شهرستان و مناطق پیرامون آن باعث مجروح شدن حدود 500 نفر شد.
مورموری در فاصله 55 کیلومتری آبدانان و 210 کیلومتری شهر ایلام قرار دارد.
همچنین زمین لرزه دیگری به بزرگی 5.8 ریشتر شامگاه همان روز، بخش «موسیان» دهلران واقع در 250 کیلومتری جنوب باختری ایلام را لرزاند که به منازل مسکونی، تجاری، اداری و زیرساختی این شهرستان آسیب عمده زد.
تاکنون بیش از 500 پس لرزه در کانون های اصلی زمین لرزه استان ایلام (مورموری و موسیان) ثبت شده است.
زمین لرزه های پرقدرت استان ایلام خوشبختانه هیچ کشته و تلفات انسانی به همراه نداشته است.
به گفته استاندار ایلام، زمین لرزه های آبدانان و دهلران به 18 هزار واحد مسکونی، تجاری، اداری و زیرساختی این شهرستان ها و مناطق پیرامونی آنها خسارت جزیی و کلی وارد کرده است.
حجم خسارت نیز بیش از 120 میلیارد تومان برآورد شده است.
 
 
 
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.