نماینده پاکستان در هفدمین مجمع عمومی مجالس کشورهای آسیا اقیانوسیه:

تروریست مانع پیشرفت کشور پاکستان است

نماینده کشور پاکستان گفت: مسئله تروریست جلوی پیشرفت و ترقی کشور پاکستان را گرفته و باید دولت فدرال این کشور تسهیلاتی را در اختیار مردم این کشور علی‌الخصوص فقرا قرار دهد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، نماینده کشور پاکستان در هفدمین مجمع عمومی نمایندگان کشورهای حوزه آسیا اقیانوسیه که با موضوع محیط زیست و توسعه پایدار در روز شنبه اول شهریور در هتل اسپیناس برگزار شد ضمن قدردانی از مهمان‌نوازی ایران و ریاست مجلس شورای اسلامی گفت: در یکی از مقطع زمانی طالبان بر روی کار آمد و آن کشور با تروریست مبارزه کرد و این مسئله در ایالت‌های مختلف این کشور به وجود آمده بود. 

وی ادامه داد: مسئله تروریست منجر به این شد که 6 هزار نفر از نیروهای پلیس پاکستان در راه مبارزه با آن جان خود را از دست دادند. 

نماینده کشور پاکستان تأکید کرد: اگر کشور ما از نظر موقعیت جغرافیایی مشکلی نداشته باشد می‌تواند برای مقابله با تروریست به کشورهای همسایه کمک کند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ما با خطر حکومت نظامی مواجهیم گفت: ما همواره به عنوان احزاب مخالف حکومت نظامی در یک صف قرار داریم و امیدواریم در انتخابات آتی بر احزاب دیگر قالب شویم. 

وی با برشمردن چالش‌های زیست محیطی این کشور افزود: ایالات بلوچستان پاکستان به علت نشر گازهای مختلف با سیل‌هایی مواجه شده است و تروریست جلوی پیشرفت ما را گرفته است.

این نماینده مجلس پاکستان تأکید کرد: دولت بر این اساس تسهیلاتی را در اختیار افراد فقیر این کشور قرار داده است تا با بالا آوردن سطح آموزش عمومی این افراد کمکی شایانی به این کشور کند. 

نماینده کشور پاکستان افزود: در ایالت‌های مختلف پاکستان قانونی را تصویب کرده که 15 اصلاحیه داشت و جلسات مختلف محیط زیستی را برپا کرده‌ایم و دولت فدرال تلاش دارد تا اقدامات مهمی از جمله حمایت از حیات وحش را سرلوحه کار خود قرار دهد. 

نماینده کشور پاکستان خاطرنشان کرد: پاکستان از بیانیه تهران حمایت می‌کند و این بیانیه را در مجمع عمومی سازمان ملل مطرح خواهیم کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار