جنگ تبلیغاتی آمریکا و اوکراین مانع ورود کمک‌های بشردوستانه روسیه به اوکراین شد

مشاور سابق کمیته ریاست جمهوری دو جانبه آمریکا- روسیه در گفتگویی عنوان کرد جنگ تبلیغاتی واشنگتن و روسیه مانع ورود کمک‌های بشردوستانه روسیه به اوکراین شد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از صدای روسیه؛ "جیمز کاردن" مشاورسابق کمیسیون ریاست جمهوری آمریکا- روسیه در وزارت خارجه آمریکا در گفتگو با صدای روسیه به تشریح دلایل عدم ورود کاروان کمک‌های بشر دوستانه روسیه به داخل خاک اوکراین و پوشش خبری نامناسب بحران انسانی در شرق اوکراین از سوی رسانه‌های امریکایی پرداخت.

او گفت دلیل پوشش ضعیف فاجعه انسانی در شرق اوکراین آن است که  این کار با روایت یک طرفه واشنگتن متناسب نیست، و این بهانه ای است که رسانه‌ها هم توجه کافی به این بحران نمی‌کنند.

جیمز کاردن در پاسخ به این سئوال که چرا اوکراین اجازه ورود کاروان کمک‌های بشر دوستانه روسیه برای ساکنان شرق اوکراین را نداد گفت: دو طرف درگیر جنگ تبلیغاتی هستند. بنابراین اوکراینی‌ها واقعا انگیزه‌ای  ندارند که اجازه ورود  کاروان بشر دوستانه روسیه را بدهند. و به این ترتیب جمعه گذشته درگزارش‌های گفتند که اوکراین یک کاروان نظامی روسیه را نابود کرده است. که معلوم شد نادرست بوده است، اما دلیل این کار آنها به نوعی منحرف کردن توجه افکار عمومی از کاروان کمک‌های روسیه بود. پاسخ کوتاه این است که این کار تنها بخشی از جنگ تبلیغاتی است. 

مشاور سابق کمیسیون ریاست جمهوری آمریکا- روسیه در مورد این که چرا اوضاع بحرانی  اوکراین توجه جامعه  بین المللی را به خود جلب نکرده گفت: من می توانم در مورد نحوه پوشش خبری بحران اوکراین در امریکا صحبت کنم. در واقع رسانه‌های خبری آمریکا فقط می‌تواند تنها یک یا دو داستان بزرگ را در آن واحد مدیریت کنند. بنابراین ما در هفته گذشته مرگ یک بازیگر هالیوود  را داشتیم و بعد از آن  همچنان مسئله فرگوسن، در ایالت میسوری، را داریم. و متاسفانه این دو ماجرا هر چیز دیگری را پس می زند و این مایه خجالت است. اگر کاخ سفید و وزارت امور خارجه واقعا در مورد فاجعه جاری انسانی در شرق اوکراین  صحبت می‌کردند، رسانه‌ها مجبور می‌شدند آن را پوشش دهند. اما متاسفانه این قضیه اتفاق نیفتاده است. 

جیمز کاردن در مورد این که چرا واشنگتن نسبت به بحران انسانی شرق اوکراین بی اعتنایی کرده است گفت: اگر شما بخواهید در مورد تلفات غیرنظامیان ، یا بحران وحشتناک پناهندگان که چندین ماه است در جریان است  در واشنگتن پست  چیزی جستجو کنید، کار بیهوده ای کرده اید.  چرا؟ به نظر من هر گونه گزارشی در این مورد روایت واشنگتن در خصوص اوکراین را دچار خدشه می کند، واشنگتن می‌گوید در این ماجرا یک طرف بد و یک طرف خوب وجود دارد. طرف بد البته روسیه است و طرف خوب پروشنکو و نخست وزیرش یاتسنیوک هستند. بنابراین هر نوع گزارشی در مورد تلفات، که در حال حاضر بیشتر از کشته شدگان غزه هستند، قطعا این سناریو واشنگتن را بر هم می زند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار