مديرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: چابهار با اقليمي بهاري و سرزميني پرجاذبه همزمان با وزش بادهاي موسمي تابستانه (مونسون) که باعث لطافت و خنکي هواي بندر چابهار شده در انتظار مسافرين تابستاني است.

به گزارش  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه اطلاع رساني جامعه دريايي ايران (مانا) ، حامدعلي مبارکي همچنين با تاکيد بر استراتژيکي بودن اين بندر در جنوب شرق ايران در استان سيستان و بلوچستان گفت: اين سازمان با برگزاري جشنواره هاي تابستاني در اين فصل ميزبان مسافران و گردشگران است و بادهاي موافق گردشگري با اجراي جشنواره به وزيدن در آمده است و چابهار سرزمين کمتر شناخته شده با جاذبه هاي بي نظير و منحصر بفرد با مردمي صبور و ميهمان نواز ميزبان تابستاني مسافران و گردشگران خواهد بود. 

وي ادامه داد: وزش بادهاي موسمي اقيانوس هند با نام علمي مونسون رهاوردي مختص به چابهار بوده و از همين رو در تابستان بر خلاف ساير نقاط کشور داراي تابستاني خنک است و در اين شرايط منطقه آزاد چابهار با برگزاري جشنواره تابستاني مونسون و برنامه هاي جانبي درصدد فراهم کردن تسهيلات و امکانات به مسافران است. 

مديرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار از برگزاري نمايشگاه هاي توانمندي صنعتي و صنايع دستي خبر داد و افزود: توانمندي هاي توليدي و قابل عرضه، جاذبه هاي طبيعي از جمله تمساح پوزه کوتاه، پوشش هاي گياهي منطقه، محصولات و ميوه هاي گرمسيري شهرستان چابهار، تصاوير زيبا از جاذبه هاي طبيعي مانند: کوههاي مريخي، گل افشان، صدف ها و مرجان هاي دريايي از ديدني هاي در اين نمايشگاه هاست.

مبارکي گفت : از برنامه هاي اين جشنواره اجراي موسيقي آييني با دعوت از هنرمندان بومي و محلي، اعطاي جوايز، تخفيف در قيمت کالاها و برگزاري مسابقات فرهنگي – ورزشي و غيره است که در اين جشنواره به اجرا در مي آيد.

چابهار جاذبه‌هاي فراوان تاريخي و طبيعي دارد.

آب و هواي اين شهر و پيرامون آن هميشه بهاري و معتدل است و به همين دليل چابهار (چهاربهار) ناميده مي‌شود. چابهار مرکز شهرستان چابهار است که در منتهي‌اليه جنوب شرقي ايران در کنار آب‌هاي گرم اقيانوس هند قرار دارد.

انتهای پیام/
برچسب ها: چابهار ، گیاه ، تولید ، بندر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار