در جلسه امروز مجمع تشخیص مصلحت نظام بررسی شد

ادامه طرح رسيدگی به دارايی مقامات و كارگزاران نظام/پیشنهاد رئیس دستگاه قضا در طرح رسیدگی به اموال مسئولان

در جلسه امروز مجمع تشخيص مصلحت نظام، ادامه بررسی طرح رسيدگی به دارايی مقامات، مسئولان و كارگزاران جمهوری اسلامی ايران در دستور كار قرار گرفت و پيگيری شد.

به گزارش حوزه احزاب باشگاه خبرنگاران،  آيت‌الله هاشمی رفسنجانی، با تسليت ايام سالگرد شهادت امام جعفر صادق(ع) به اعضا، شيعيان جهان، به ويژه مردم متديّن كشورمان اظهار داشت: امام جعفر صادق(ع) به حق احياگر بزرگ مذهب متعالی شيعه و اسلام ناب در جهان هستند و حقيقتاً در عصر خود، به رغم همه ناامني‌ها و اختلافات شديدی كه مكاتب بنی‌اميه ايجاد كرده بود، توانستند با روش و سياست‌های خاص وجوديشان، نهضت عظيم فكری در دنيای اسلام به وجود آورند.

آيت‌الله هاشمی رفسنجانی، با اشاره به تأثيرات شگرف و ماندگار فكری حضرت امام جعفر صادق(ع) بر ساير مكتب‌ها تأكيد كرد: ايشان با هدايت‌ها و افكار متعالی‌شان، باعث شدند ساير مكاتب از جمله علمای اهل سنت نيز در آن دوره از بركات افكار و نظرات حضرت بهره‌مند شوند.

در ادامه جلسه، بررسی طرح رسيدگی به دارايی مقامات و مسئولان و كارگزاران جمهوری اسلامی ايران با حضور رؤسای كميسيون‌های اقتصادی و قضايی، حقوقی مجلس شورای اسلامی، رئيس ديوان عدالت اداری، معاونين حقوقی رئيس جمهور و رئيس قوه قضائيه، قائم مقام وزير كشور و كارشناسان مربوطه از دستگاه‌های ذيربط ادامه يافت.

ابتدا، نماينده كميسيون اقتصادی مجمع تشخيص مصلحت نظام گزارش جلسات اين كميسيون را كه با كارگروه‌های گوناگون برای يافتن راه‌های حقوقی اين طرح تشكيل شده است، به اطلاع اعضا رساند كه اين گزارش مورد استقبال اعضا و نمايندگان سه قوه قرار گرفت.

سپس با توجه به بحث‌های مبسوط اعضا و مدعوين، به دليل ابعاد گسترده بحث و تنوع ديدگاه‌ها و بنا به پيشنهاد رئيس قوه قضائيه، مقرر شد با توجه به ضرورت بررسی ابعاد اجرايی اين طرح و ايجاد زمينه‌های مطمئن برای مردم و نظام اسلامی و دستيابی به نتايج پيشنهادات ملموس، عملی و اجرايی، موضوع به كميسيون مشتركی شامل نمايندگان سه قوه و مجمع تشخيص مصلحت نظام ارجاع شود تا پس از ارائه پيشنهادات اجرايی كميسيون، اين طرح مجدداً در دستور كار مجمع قرار گيرد.

در پايان اين جلسه، آقای شمخانی دبير شورای عالی امنيت ملی، گزارشی از آخرين وضعيت و تحولات منطقه به ويژه در عراق و سوريه را به اطلاع اعضا رساند.

انتهای پیام/

برچسب ها: مجمع ، تشخیص ، مصلحت ، نظام ، ایران ، کشور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار