فراهانی با بیان اینکه هیچ جشنواره‌ای به گستردگی جشنواره فرهنگی امسال نبوده، گفت: رشد کیفی آثار نسبت به سالهای گذشته قابل مقایسه نیست.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران،  محمد رضا فراهانی معاون دانشجویی وزارت بهداشت امروز  یک شهریور در ششمین جشنواره فرهنگی دانشجویان دانشگاههای علوم پزشکی کشور با بیان اینکه هیچ جشنواره‌ای به گستردگی این جشنواره در رشته‌های متعدد نیز گفت: این جشنواره در حد تراز ملی است و قابلیت این را دارد که مدلی برای جشنواره‌ها در حد ملی باشد.

 وی ادامه داد: ما امسال با رشد کیفیت آثار روبرو بودیم، بطوریکه داوران در همه رشته‌ها این امر را مورد تایید قرار دادند، در واقع رشد کیفی آثار نشان می‌دهد که اگر در برخی از آثار هنری سرمایه گذاری کنیم شاهد موفقیت های خوبی خواهیم بود.

فراهانی ادامه داد: تعداد قابل توجهی از آثار توجه ویژه به فرهنگ سلامت داشتند، چرا که فرهنگ سلامت بخشی از تحول نظام سلامت هستند که می‌تواند دارای جایگاه ویژه‌ای باشد، باید توجه داشت که مثلث سلامت اقتصاد و فرهنگ به شدت در هم تنیده شده‌اند و توجه ویژه به فرهنگ سلامت می‌تواند به بهره‌وری حداکثری منابع و حوزه سلامت کمک کند.

 فراهانی در بخش دیگران سخنان خود تصریح کرد: متاسفانه در دو دهه اخیر احساس می‌شود که ذائقه فرهنگی مردم بخصوص نسل جوان از فرهنگ ملی در حال فاصله گرفتن است، بنابراین برگزاری چنین جشنواره‌هایی کمک می‌کند که ذائقه مردم به فرهنگ ملیشان افزایش یابد.

معاون دانشجویی وزارت بهداشت افزود: با توجه به وضعیت بالقوه‌ای که در این جشنواره شده، تصمیم گرفته شد که بخشی از منابع خود را صرف آموزش در رشته های مختلف این جشنواره به دانشجویان کنیم به همین جهت به زودی کارگاه آموزشی در قالب رشته‌های این جشنواره برای دانشجویان علاقه مند برگزار می شود.

وی خاطرنشان کرد: از سال آینده رشته هنری موسیقی نیز به رشته‌های جشنواره اضافه خواهد شد.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار