مسئول امور هنری و صنعتی ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور از اجرای طرح های هنری درعتبات به ارزش 200 میلیارد ریال خبر داد.

جمشید گودرزی در حاشیه بازدید شیخ ضیاء زین الدین تولیت حرم مطهر امیرالمومنین(ع) در نجف اشرف و هئیت همراه از طرح ملی فرش‌بافی عتبات عالیات در کاشان در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان در کاشان گفت: این طرح ها در بخش حوزه هنری و صنعتی ستاد طی سال 92 و پنج ماهه سال از طریق کمک های مردمی در حرم های مطهر اهل بیت(ع) درعتبات عالیات اجرا شد.

وی با اشاره به ساخت صحن حضرت زهرا(س) در حرم امیرالمؤمنین(ع) افزود: بافت فرش در این صحن نیز توسط هنرمندان کرمانی در حال بررسی و مطالعات کارشناسی است.

به گفته وی، ضریح حبیب بن مظاهر نیز در استان البرز تا 4 ماه آینده تکمیل و آماده ارسال به عتبات عالیات می شود.

مسئول امور هنری و صنعتی ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور پرده برداری از 2 در مشبک ساخته شده برای حرم امام علی(ع)همزمان با عید غدیر در نجف اشرف پرده را خبر داد و گفت: این درها توسط هنرمندان اصفهانی ساخته شده است.

گودرزی،افتخار اجرای کارهای هنری در عتبات عالیات از جمله ساخت ضریح ها، درها و بافت فرش های حرم ها در کاشان را با مسئولیت استان اصفهان یادآور شد و گفت: این امور با توجه به توانمندی هنرمندان اصفهانی و کاشانی در اجرای کارهای هنری ظریف، زیبا و ماندگاربه آنها واگذار شده است.

وی تصریح کرد: طرح ملی فرش بافی عتبات عالیات در کاشان نیز به متراژ 9 هزار مترمربع از طریق شش کارگاه فرش دستباف در این منطقه یکی دیگر از کارهای هنری ستاد در استان اصفهان است که 3 هزار و 500 متر از این میزان فرش تاکنون بافته شده و آماده انتقال به حرم مطهر امیرالمومنین(ع) است.

به گفته وی، فرش اثر ماندگار هنرمندان ایرانی در عتبات عالیات است که افتخار وسعادتی بزرگ برای ایرانیان است.

این مسوول، عجین شدن فرهنگ و هنر هنرمندان کاشانی با مذهب و معنویت را تاکید کرد و گفت: بانوان بافنده توانمند کاشانی گره های عاشقی بر تاروپود عشق و علاقه و ارادت قلبیشان بر اهل بیت(ع) می زنند.

گودرزی در پایان،ساخت ضریح و نیم ضریح های مقامات سید الشهدا و خیمه گاه دراستان های مختلف کشور را یادآور شد و افزود: ساخت نیم ضریح سه مقام حرم سید الشهدا، حضرت قاسم(ع) و اباالفضل العباس(ع) در خیمه گاه در بوشهر، ساخت نیم ضریح مقام زین العابدین(ع) در استان فارس و حضرت زینب(س) در خیمه گاه در کرمانشاه درحال اجرا است.

وی ساخت چهار در سرداب امام زمان(عج) در استان های لرستان، فارس، سیستان و بلوچستان و کرمانشاه را خاطرنشان کرد و گفت: ساخت این ضریح ها از یک تا هشت سال طول می کشد.

گفتنی است: بازدید شیخ ضیاء زین الدین تولیت حرم مطهر حضرت علی (ع) با هیئت همراه، مسئولان ستاد بازسازی عتبات عالیات در کشور و استان اصفهان از طرح ملی فرش بافی عتبات عالیات در کاشان با برنامه های متنوعی برگزار شد.
علی اکبر کاظمی معاون فرهنگی ستاد بازسازی عتبات عالیات، هادی انصاری عضو ستاد بازسازی، جمشید گودرزی معاون ومسوول امور هنری و صنعتی ستاد بازسازی عتبات عالیات، علی حیدری مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات در استان اصفهان، محمدحسین ایران پورمسئول کارگاه آفرینش‌های هنری ستاد بازسازی عتبات عالیات استان اصفهان و دیگر مسوولان ستاد بازسازی در کشور، استان و کاشان، شیخ ضیاء زین الدین تولیت حرم مطهر حضرت علی (ع) و هئیت همراه در سفر به کاشان مشایعت کردند.


انتهای پیام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.