فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان تهران از کشف و ضبط 22 عدد لاک پشت برکه ای و 3 عدد سنجاب در یک مرکز غیر مجاز خرید و فروش حیوانات در سطح شهر تهران توسط ماموران اجرایی خبر داد.

اسماعیل میرانزاده درگفتگو با خبرنگار محیط زیست باشگاه خبرنگاران گفت: در هفته گذشته طی دریافت گزارش مردمی مبنی بر خرید و فروش حیوانات وحشی در مغازه ای در سطح شهر تهران ماموران بلافاصله به محل اعزام شدند.

وی افزود: ماموران پس از بررسی این مغازه ، موفق به کشف و ضبط 22 عدد لاک پشت برکه ای و 3 عدد سنجاب شده  و این حیوانات را  به اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران منتقل کردند.

وی گفت:میزان جریمه هرعدد سنجاب براساس مصوبه قانونی  3میلیون و500هزار ریال می باشد که فرد متخلف محکوم به پرداخت آن می باشد.

میرانزاده با اشاره به اینکه لاک پشت های برکه ای در لیست قرمز سایتیس است ادامه داد:خرید وفروش گونه های درحال انقراض  به استناد قوانین و مقررات و آیین نامه ها و دستورالعمل های ابلاغی، بر خلاف قوانین و مقررات بوده وحتی واردات آن نیز منوط به اخذ مجوز از کشور مبدا ومقصد می باشد.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان تهران در پایان خاطر نشان کرد: شهروندان در صورت مشاهده‌ چنین مواردی، محیط زیست استان تهران را با شماره تلفن‌های 77359564 و 77355781 الی 4 در جریان بگذارند.

انتهای پیام/
برچسب ها: لاک پشت ، کشف ، غیرمجاز ، سایتیس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار