پس از گذشت چهار بازی از باز‌ی‌های لیگ چهاردهم و بازی‌های پرسپولیس هر ناظر بی‌طرفی به این نتیجه خواهد رسید که سرخپوشان دارای مشکلاتی در معماری و ساختار خود هستند.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران بعد از رفتن سیدجلال حسینی دفاع پرسپولیس ترک و منفذ بزرگی برداشته است به صورتی که بنگر و نورمحمدی قادر به پوشاندن آن نیستند و آنچنان فاصله‌‌ای در مرکز دفاع پرسپولیس ایجاد شده است که هر مهاجمی با یک پاس نفوذی می‌تواند از این ترک،‌ حفره و منفذ وارد 18 قدمی پرسپولیس شود، این عمده‌ترین اشکال دفاع پرسپولیس است.

معمولا چنین شکافی را با یک هافبک دفاعی پوشش می‌دهند اما به نظر می‌رسد پرسپولیسی‌ها اساسا این شکاف را نمی‌بینند که بخواهند با یک هافبک دفاعی آن را ترمیم کنند.

در نتیجه اشکال دوم پرسپولیس در معماری تیمی نداشتن یک هافبک دفاعی ثابت است. اگر رضا حقیقی به طور ثابت در این پست استفاده شود این حفره پوشانده می‌شود.

شنیده می‌شود که باشگاه پرسپولیس حقیقی را برای انتقال به خارج از کشور آماده می‌کند و این نیز از اتفاقات جالب فوتبال ما محسوب می‌شود، درست مهره‌ای را پرسپولیسی‌ها قصد انتقالش را دارند که دوای دردشان است.

دو هافبکی که این پست را در بازی‌های پرسپولیس بازی می‌کنند فاقد تجربه کافی برای پوشش دادن این حفره دفاعی هستند. نوراللهی و کفشگری هیچ کدام تجربه کافی در اندازه‌های تیمی که می‌خواهد قهرمان لیگ شود برای معماری این پست ندارند.



در نتیجه اکثر زمان بازی این حفره میانی دفاعی پرسپولیس به صورت استوانه بلند تا پشت دایره سانتر خالی است. با توجه به اینکه کفشگری میل به بازی به چپ دارد و بیشتر به سمت عالیشاه حرکت می‌کند تا آنجا بتواند بازی سه نفره ارائه دهد، خود به خود نوراللهی بایستی به تنهایی دو کار را انجام دهد، اول اينكه حفره ذکر شده را پوشش دهد و دوم اينكه طراحی حمله نماید و از آنجا که هنوز ظرفیت این دو کار را به طور توأمان ندارد، نوروزی و طارمی تغذیه نمی‌شوند.

به هر حال چنین نتیجه می‌گیریم که اشکالی که از رفتن جلالی از پرسپولیس ایجاد شده است در تغذیه نشدن رضا نوروزی و طارمی هم اثر کرده است اما در بازی آخری، محمد نوری توانست تا حدودی ضعف تغذیه‌ای میانه میدان پرسپولیس را پس از تعویض خود جبران نماید اما محمد نوری بازیکن ثابت و مؤثر پرسپولیس نیست در حالی که شاید دوای میانه میدان پرسپولیس محمد نوری باشد.

در جهات دیگر معماری پرسپولیس اشکالاتی دارد، ترکیب خانزاده و ماهینی ترکیب درستی نیست، هر دو نفر کار تولیدی‌شان بر روی توپ تکراری است.

از آن طرف، سمت چپ نیز حسینی با بودن عالیشاه در سمت چپ تقریبا به بن‌بست می‌خورد یعنی تا پشت سر عالیشاه بیشتر نمی‌تواند حرکت کند زیرا عالیشاه خود یک مصرف‌کننده است و جواب هیچ حرکتی را نمی‌دهد، همه این عوامل باعث شده است که پرسپولیس هیچ طرحی برای حمله تغذیه مهاجمان نداشته باشد و تنهای تنها بر بال حوادث پرواز کند.

گفتنی است، تیم فوتبال پسپولیس با چهار امتیاز در رده یازدهم جدول رده‌بندی قرار دارد و باید دید مسئولان این تیم تا چند هفته از علی دایی با این نتایج ضعیف حمایت می‌کنند.

انتهای پیام/

برچسب ها: پرسپولیس ، حسینی ، ساختار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
عطا
۱۷:۴۹ ۰۱ شهريور ۱۳۹۳
درست میشه یادمه استقلال تاهفته۵-۶بدترازپرسپولیس بودولی زودتر جمع کردند پرسپولیس ازالان به بعدبایدجمع کنندبایک برنامه اصولی حساب شده دیگه وقتی نیس
آخرین اخبار